Gaularfjellet Noorwegen!

MTito

Well-Known Member
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
458
Waarderingsscore
405
Punten
63
Leeftijd
60
Locatie
Noorwegen
Website
www.titodesign.no
Met vrienden een eind gewandeld door de natuur in de omgeving van Balestrand (Noorwegen). Deze 5 min. film heb ik gemaakt op de Gaularfjellet. Erg veel zon dus moeilijk een hoge kwaliteit film te maken. Iets gedraaid aan het rechter wiel op de controller van mijn Ph4 om de belichting iets omlaag te halen, overbelichting dus tegen te gaan met zoveel zon. Daarna met Adobe premiere pro de edit uitgevoerd maar niet helemaal tevreden, ook hier weer veel bomen die eruit zien als watten. Maar ja, de vergezichten waren adembenemend.

Film met Googlemaps link: http://www.titodesign.no/WandelingGaularfjellet.html

Film via Vimeo:
 
ook hier weer veel bomen die eruit zien als watten.
Misschien een overbodige vraag, maar ik stel 'm toch. Is je lens wel goed schoon?

Ik krijg het idee dat het een compressie-dingetje is. Op 02:38 is het gras boven de rechter hond nog redelijk gedetailleerd. Zodra je vanaf 02:41 naar achter vliegt zie je stapsgewijs die zelfde plek gras waziger worden.
Is je bronvideo ook al compressed? En zie je het effect daar ook al?
 
Misschien een overbodige vraag, maar ik stel 'm toch. Is je lens wel goed schoon?

Ik krijg het idee dat het een compressie-dingetje is. Op 02:38 is het gras boven de rechter hond nog redelijk gedetailleerd. Zodra je vanaf 02:41 naar achter vliegt zie je stapsgewijs die zelfde plek gras waziger worden.
Is je bronvideo ook al compressed? En zie je het effect daar ook al?
Ik maak van de originele bronvideo een kopie met OBS en die sla ik op als MOV. Daarna in premiere pro zet ik over de draaibeelden warp en dan sla ik hem als MP4 op.
Maar de bron video ziet er wat watten betreft exact hetzelfde uit. Maar wel veel donkerder, iets te donker. Ik werd erg verblind op mijn scherm met het instellen van de juiste belichting. Ik denk dat als ik hem iets lichter had gefilmd de film er beter uit zou zien ook wat betreft de watten vorming, maar ik hoor graag of anderen dit herkennen.