gebiedsverbod

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mave

Member
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
35
Waarderingsscore
22
Punten
8
Leeftijd
65
Locatie
Alphen a/d Rijn
2021-05-09 Fort Maarssenveen_1_resize.JPGLaatst vloog ik bij het recreatiegebied bij de Maarsseveense plassen toen ik gewezen werd op het feit dat ik daar niet zou mogen vliegen en dat ik blij mocht zijn dat er geen boa's in de buurt waren. Op de LVNL app was het gebied niet gemarkeerd maar zag later ergens op het parkeerterrein dit bord staan.
Blijkt dat diverse recreatieterreinen in beheer zijn bij het recreatieschap Stichtse Groenlanden.
Via de website vond ik tussen 6 A4tjes wat allemaal verboden was het volgende artikel.
"Artikel 20 lid 2. Het is verboden op het recreatieterrein gebruik te maken van radiografisch en lijn bestuurde modelvliegtuigen, -boten, -auto's en dergelijke."
Strikt genomen zou je volgens mij dus daar mogen vliegen zolang ik mij niet op het recreatieterrein bevind.
De meeste verboden in die verordening vind ik wel logisch om het daar een beetje ordelijk en gezellig te houden.
Toch vraag ik mij af wat in zijn algemeenheid de juridische waarde is van zo'n bord en verordening. In de verordening staat alleen een opsomming wat allemaal verboden is (en dat was nogal wat) maar er wordt niet gesproken over handhaving of sancties.
Ben benieuwd hoe jullie daar over denken en met name vliegers met een juridische achtergrond.
 
Die vraag is in dit draadje eerder aan de orde geweest.