Mavic Mini gebruik ervaring Dronelink software voor DJI mini

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Tweety

New Member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
60
Locatie
Nieuwkoop
Ik ben voornemens een hobby account (20 dollar eenmalig) aan te schaffen voor het programma Dronelink.
Wie heeft al zo'n hobby account en is bereid zijn ervaring te delen.
Wat zijn de leuke dingen maar wat valt je tegen of is (toch) niet mogelijk met een hobby account terwijl dit juist is wat wij drone bezitters willen.
 
Ik heb zo'n hobby account, maar ben er nog niet aan toe gekomen om daadwerkelijk dingen uit te proberen.
 
Ben heel benieuwd naar de mogelijkheden, maar daarbij vermoed ik ook dat het best risico vol is als je een thuis op de keukentafel een vliegplan schrijft voor een drone welke niet voorzien is van object ontwijking.
Daarbij is de DJI mini best gevoelig voor wind, dus wat gebeurt er qua geprogrammeerde vluchtplan als de drone uit zijn route volgens het vliegplan raakt en niet de power heeft om deze te hervatten. Natuurlijk moet ik mij zelf wel beseffen dat ik eigenlijk hele hoge eisen / verwachtingen aan een drone die qua prijsklasse onderaan de ladder staat.
Maar bedankt voor je reactie en blijkbaar ben ik niet de enige die bepaalde dingen in een mani bui aanschaft om er vervolgens niets of weinig mee te gaan doen dan ik mezelf beloofd had.
 
Er van de week ook naar gekeken om het misschien aan te schaffen. Maar ik zag ook filmpjes voorbij komen dat beelden soms nogal schokkerig zijn. Dus ben benieuwd of iemand daar ook ervaring mee heeft. Geen zin om er geld en tijd aan te besteden als de opnames niet mooi stabiel zijn.
Ik ben voornemens een hobby account (20 dollar eenmalig) aan te schaffen voor het programma Dronelink.
Wie heeft al zo'n hobby account en is bereid zijn ervaring te delen.
Wat zijn de leuke dingen maar wat valt je tegen of is (toch) niet mogelijk met een hobby account terwijl dit juist is wat wij drone bezitters willen.

Verzonden met mijn HMA-L29 en de Dronepilots.nl app
 
Uiteindelijk is je hardware hier de belangrijkste factor in de gebruikservaring. Ga je dit op een budget telefoon draaien met weinig rekenkracht dan word het waarschijnlijk een deceptie. Heb je daarentegen een stevige telefoon met veel ram dan komt het vast goed met het gebruik van deze applicatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Bij Dronelink staan veel instellingen op standaard, je moet alles instellen per vlucht dus als je hoogtes vergeet aan te passen kun je aardig in de problemen komen bv RTH.
Dit is geen programma waar je ff snel een vlucht mee in mekaar zet.
Ik heb zelf de uitleg van Brad Dauberman op youtube bekeken die zijn erg duidelijk.
 
Inmiddels 1 missie (met de Mavic Pro) gevlogen met Dronelink. Het werkt best goed, maar je moet bij het plannen van een missie wel goed nadenken wat je gaat doen (en het liefst de omgeving al kennen, hoe hoog zijn de bomen etc.)

Nu kan deze ook op de Phantom 4 Pro Plus controller (die met het scherm) geinstalleerd worden, maar de onderliggende APK (Google Play Services) is instabiel. Heeft iemand dit al stabiel aan de praat weten te krijgen? Zo ja, hoe heb je dit gedaan?
 
Het werkt best goed, maar je moet bij het plannen van een missie wel goed nadenken wat je gaat doen (en het liefst de omgeving al kennen, hoe hoog zijn de bomen etc.)

Dat geldt eigenlijk tot op zekere hoogte voor (het plannen van) iedere dronevlucht natuurlijk..