Gebruik IPad WiFi model met mn mini 3 pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
30 mei 2022
Berichten
39
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
58
Locatie
Hilversum
Heb een houdertje gescoord op Mp voor een iPad, maar heb ik om te vliegen een data abonnement nodig?
normaal vlieg ik met mn iPhone 13… vind t scherm echter een beetje klein…
 
Toch zag ik gister terwijl ik vloog plots geen beeld meer… the sticks reageerde nog wel…
 
Dat ligt dan denk ik toch aan de verbinding tussen controller en iPad.
 
Ja nog een keer geweest nu was het helemaal goed wel fijn een groter scherm!!!
zijn home point bepalen komt dan dus van de RC?
bvd Paul
 
Ja nog een keer geweest nu was het helemaal goed wel fijn een groter scherm!!!
Ah. mooi dat het gelukt is.

zijn home point bepalen komt dan dus van de RC?
Ja, en nee.
De positie van het home-point wordt bepaald door de positie van de drone op het moment van bepalen. Daarvoor is het dus nodig dat de gps in de drone op dat moment goed werkt, een goede ontvangst heeft. De positie van de drone wordt vervolgens steeds via de verbinding tussen drone en RC ge-update en die geeft deze via het kabeltje tussen de RC en iPad weer door aan de DJI Fly app, die vervolgens de telemetrie-waarden (positie/hoogte/snelheid etc.) berekent en in het scherm laat zien.

Op het moment dat de verbinding tussen de RC en de drone wegvalt wordt de drone natuurlijk ook niet meer aangestuurd vanuit de RC. De drone is nu zo geprogrammeerd dat hij na enkele seconden terugvliegt naar het in de drone opgeslagen home-point.
 
. De drone is nu zo geprogrammeerd dat hij na enkele seconden terugvliegt naar het in de drone opgeslagen home-point.
.....afhankelijk van wat er is ingesteld in de Fly app: RTH / Hover / Land
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Klopt als een bus ...
Idd, het zijn eigenlijk gewoon dé cruciale zaken -vermeld in de gebruiksaanwijzing- die je dient te weten voordat je überhaupt de lucht in gaat.

223229_EASA_DRONE_INFOGRAPHIC_9.png
 
Welnee ik ben enkel geïnteresseerd in t verschil tussen vliegen met je iPhone en data en of vliegen met je iPad deze heeft geen data en kennelijk is dit niet nodig…
want je Drone lokt zich door zijn gps…
 
.....afhankelijk van wat er is ingesteld in de Fly app: RTH / Hover / Land
En welke instelling gebruik je wanneer? En wanneer juist niet?

RTH - als je wilt dat de drone bij het verlies van het contact naar de door jou ingestelde hoogte gaat en terug gaat naar het bepaalde of ingestelde home-point. Deze instelling wordt veel gebruikt.

Hover - als je wilt dat de drone op zijn plek blijft bij contactverlies. Deze instelling gebruik je bv. als je in een bos onder de bomen vliegt. Je wilt dan beslist niet dat de drone verder stijgt en in de boomtakken verstrikt raakt.

Land - als je wilt dat de drone meteen landt op de plek waar hij zich op dat moment bevindt. Deze instelling gebruik je dus beslist niet als je over het water vliegt, want dan zou de drone in het water raken.
 
Welnee ik ben enkel geïnteresseerd in t verschil tussen vliegen met je iPhone en data en of vliegen met je iPad deze heeft geen data en kennelijk is dit niet nodig…
want je Drone lokt zich door zijn gps…
Klopt. Het gebruik van data (telefoon) heeft op het vliegen en het locken van het home-point inderdaad geen enkele invloed.
 
Laatst bewerkt:
Welnee ik ben enkel geïnteresseerd in t verschil tussen vliegen met je iPhone en data en of vliegen met je iPad deze heeft geen data en kennelijk is dit niet nodig…
als ik start bepaal ik mn Rth punt met zijn settings….
de iPad is als je wat verder (verder dan zicht) vliegt fijner om te zien