geen besturing via wifi

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Carnetic

Member
Lid geworden
1 apr 2018
Berichten
45
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
51
Locatie
Gelderland
Gisteren een onplezierige ervaring gehad met mijn mavic pro.
Tot nu toe enkel gevlogen met de rc als bediening omdat ik mijn s4 mini te klein vondt om zelfstandig mee te vliegen. En paar weken op zoek geweest naar een betaalbare telefoon op marktplaats. Uiteindelijk een moto g5 gekocht. Hierop de dji go4 app geïnstalleerd. Aan de rc gekoppeld is dit een hele verbetering tov de s4. Gisteren alleen met de g5 willen gaan vliegen via de wifi. Gekoppeld en opgestart. Geen rare meldingen. Opgestegen via de automatische opstijg optie. Nadat de drone opgestegen was geen enkel besturings functie werkte via de touchscreen. Camera beeld zag ik wel maar
Kon de drone niet besturen. Alles geprobeerd maar niets werkte. Gelukkig kon in nog net bij de onderkant en heb ik hem met enige dwang naar beneden getrokken en uit kunnen zetten.
Iemand hier ervaring mee of een idee naar de oorzaak?
 
Ik stond er 2mtr naast. Is automatisch opgestegen en had camera beeld. Ikga ervan uit als de wifi niet sterk genoeg is dat de app dat zal melden en opstijgen niet toestaan
 
Klopt
1 misschien een hapering in het touchscreen
2 Misschien liep de app vast

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ik durf het nu niet meer te proberen. Is er een mogelijk om de besturing op de grond te testen?
Wat zou er gebeurd zijn als ik de drone niet met de hand
Had kunnen pakken
 
Je kun de motoren starten door de joysticks allebei in de rechter onderhoeken te duwen als je hem niet gepakt had dan was hij teruggekomen naar de plek van opstijgen

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app