Mavic Pro geen connectie drone met Assistant

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jaapvw

New Member
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
57
Locatie
zaandam
Ik moet volgens de app mijn front vision kalibreren. Ik heb hiervoor Assistant 2 gedownload en een programma waar om werd gevraagd. Horndis. Dit Horndis gaf eerst nog wat problemen vanwege Catalina, maar met een andere link een versie kunnen downloaden voor Mac met Catalina.Ik kan dit programma alleen niet terug vinden in mijn Finder.
Als ik nu mijn drone op de computer aansluit , maakt hij wel connectie met de computer ,want ik zie de sd kaart die erin zit, maar niet met de Assistant 2. Hij blijft aangeven: Waiting for backend to boot up...
Waar gaat het fout??
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tipe
Okay, gelukt! Het programma Horndis verwijderd van mijn Mac, voor de zoveelste keer opnieuw de Assistant gedownload, maar nu het verzoek Horndis te downloaden genegeerd. Assistant gaat dan wel verder met downloaden. Nu geen melding Waiting for Back end... en het programma herkende de drone, waardoor ik eindelijk mijn calibratie kon doen.
 
Heb ik paar weken geleden ook gedaan, pas na veel proberen verbinding gekregen met de Assistant.
Allerlei volgordes geprobeerd van aanzetten en aansluiten.
Uiteindelijk gelukt dat wel.
 

In dit filmpje wordt uitgelegd wat de volgorde van aansluiten is
succes
Heb ik paar weken geleden ook gedaan, pas na veel proberen verbinding gekregen met de Assistant.
Allerlei volgordes geprobeerd van aanzetten en aansluiten.
Uiteindelijk gelukt dat wel.

Verzonden met mijn SM-A715F en de Dronepilots.nl app