Geen GPS bij DJI mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

martin79

New Member
Lid geworden
3 jan 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
44
Locatie
Wateringen
Ik heb een vraag, ik heb sinds kort een DJI mini 2. De app is gedownload en ik heb verbinding met de drone en kan de camera bedienen.

Wat me niet goed lukt is om contact te maken met de GPS. Dit signaal is 0. Hebben jullie een idee hoe ik dit oplos?

Gr.

Martin
 
Gps signalen ontvang je niet of nauwelijks als je binnen zit.
 
Gps signalen ontvang je niet of nauwelijks als je binnen zit.
Ik las een bericht dan de drone zonder GPS naar een bepaalde hoogte zou vliegen. Heb nog geen ervaring met het vliegen van een drone dus erg voorzichtig.
 
Als de drone geen gps signaal (signalen) ontvangt kun je er wel mee vliegen.
De drone gebruikt dan de optische positie sensoren aan de onderzijde.
Dit is wel onnauwkeuriger en werkt maar tot een bepaalde hoogte goed.
RTH werkt dan uiteraard niet!
Als je buiten vliegt: gewoon afwachten tot je gps vrijgave hebt, hier zijn ten minste 8 satelieten voor nodig.
Binnen kun je prima vliegen met de opti-mode.

De Tello bv heeft alleen maar optische sensoren, vlieg er mee tot 20 meter hoog maar heeft dan duidelijk geen goed positiebehoud meer.
 
Houd er ook rekening mee dat voor het vliegen van een drone binnen goede verlichting een must is, aangezien gebruik gemaakt wordt van de sensor aan de onderzijde van de drone.
 
martin79

Niet snerend of vervelend bedoeld maar lees je eens in te beginnen met de DJI Mini2 handleiding en wat filmpjes op YouTube anders voorzie ik echt een crash/ongeluk.

Ga met je huidige kennis niet binnen vliegen aangezien ik dan verwacht dat je zeker je Mini2 van de muur kunt gaan schrapen.

Binnenvliegen met
DJI Mini 2 Propeller Guards is een prima en stressloze manier om rustig met de Mini2 te leren vliegen.
Met je huidige kennis zou er buiten veel te veel informatie op je af komen (kijken naar scherm, kijken naar Drone, omgeving etc etc) welk er bijna garant voor staan dat je ergens iets mist met als gevolg dat.......
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen en SnitserNL
Ik zie dat dit Topic Starter martin79 zijn enige post is geweest en al sinds dezelde datum (3 January) niet meer ingelogd is geweest.
Toch jammer dat mensen dingen op Forums plempen en vervolgens niet meer thuis geven.
 
Sorry hoor, maar had even iets anders aan mijn hoofd. Dat iemand anderhalve maand niet reageerd zou een reden kunnen hebben.