Geen opnames met DJI Mini 3 Pro naar sdcard

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Martijn.Gr

Active Member
Lid geworden
4 jul 2022
Berichten
123
Waarderingsscore
56
Punten
28
Locatie
Noord Brabant, Nederland
Ik heb sinds gisteren een raar probleem gehad, dat ook nog op een voor mij onverklaarbare wijze is opgelost.

De DJI Mini 3 Pro die ik heb is tussen twee vluchten in opgehouden met het wegschrijven van de foto en video data naar de sd card.
De card wordt verder wel herkend en de app toont ook previews van wat er op staat als deze in de drone zit.

Vandaag had ik een vlucht gemaakt, en stom niet gecontroleerd of de eerste foto ook werd weggeschreven blijkt de volledige video en luchtfoto’s niet opgeslagen te zijn. Kortom balen.

In de auto naast mijn waarnemer en chauffeur zitten prutsen. Drone uit/ aan, niets.
Sdcard er uit en terug er in als de drone uitstaat, niets.

In settings geweest, maar niets aangepast en spontaan lijkt het weer weggeschreven te worden.

Iemand die een idee heeft omtrent dit raadsel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wichert
Hallo Marijn,

ik heb identiek hetzelfde probleem (gehad). Ik had het reeds 2 keer voor. Ik begin te denken dat het een firmware probleem is.
Ik heb ook geen idee wat het probleem veroorzaakt.

Groeten,

Riho
 
Hmz, ik zal vanavond de Firmware versie eens achterhalen.
Ik zag gisteren wel dat er een nieuwe versie klaar staat, maar deze nog niet gedownload omdat ik op vakantie ben.
 
ik heb een probleem met mijn DJI Mini Pro 3. Gisteren wilde ik foto's maken van de dakkapellen om te zien wat de kwaliteit is van de verf. Na wat foto's gemaakt te hebben, ging ik deze inlezen op mijn Imac en zag tot mijn grote verbazing wel 3 mappen DCIM en nog 2 andere mappen maar geen foto's. Ik dacht licht misschien aan het kaartje. Nieuw kaartje gekocht bij de Mediamarkt 128GB 4K UHD Scandisk. Dus moet goed zijn wederom opnieuw foto's gemaakt en een filmpje van de dakkapellen. Daarna wederom in gelezen wel de filmpjes en geen foto's en ook weer 3 mappen. Dus geprobeerd de alles terug te zetten dmv een reset. Ook dat gaf geen oplossing. Dus wel filmen en geen foto's iemand een suggestie. Alvast bedankt.
 
ik heb een probleem met mijn DJI Mini Pro 3. Gisteren wilde ik foto's maken van de dakkapellen om te zien wat de kwaliteit is van de verf. Na wat foto's gemaakt te hebben, ging ik deze inlezen op mijn Imac en zag tot mijn grote verbazing wel 3 mappen DCIM en nog 2 andere mappen maar geen foto's. Ik dacht licht misschien aan het kaartje. Nieuw kaartje gekocht bij de Mediamarkt 128GB 4K UHD Scandisk. Dus moet goed zijn wederom opnieuw foto's gemaakt en een filmpje van de dakkapellen. Daarna wederom in gelezen wel de filmpjes en geen foto's en ook weer 3 mappen. Dus geprobeerd de alles terug te zetten dmv een reset. Ook dat gaf geen oplossing. Dus wel filmen en geen foto's iemand een suggestie. Alvast bedankt.
Staan ze ook niet per ongeluk in de interne opslag van de drone?

Ik lees namelijk dit in de handleiding:
1682528349520.png
Ik heb zelf geen Dji Mini 3 pro. Maar zit er ook een optie op dat foto's meteen naar de telefoon gekopieerd worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wichert
Staan ze ook niet per ongeluk in de interne opslag van de drone?

Ik lees namelijk dit in de handleiding:
Bekijk bijlage 4345
Ik heb zelf geen Dji Mini 3 pro. Maar zit er ook een optie op dat foto's meteen naar de telefoon gekopieerd worden?
Bedankt maar gaat het toch echt om hoe je switchen van opslag intern of naar de SD kaart. Maar bedankt
 
System settings [...]/ Camera / Storage location.