Phantom 4 Pro Geheugen probleem Lexar

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VikingRider 01

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Leeftijd
73
36048976361_688088d393_c.jpg


Ik werk al lang met Micro SD kaartjes van Lexar (standaard leverancier van DJI)
Door de aanschaf van een DJI Phantom 4 Pro kreeg ik een vraag om een inspectie video te maken met 4K / 60 beelden.
Met mijn standaard SD kaartje ging het uploaden problematisch en werd mij verteld dat het geheugen te traag zou zijn (rechts of boven op de foto: 633x / 16 Gb / HC type 1.
Dus een geschikt kaartje gehaald (links of onder op de foto: 1000x / 32 Gb / HC type 2).
Bij insteken in de Phantom 4 Pro gaf de kaart controle aan dat het kaartje defect zou zijn. Dus snel omgeruild voor een nieuwe kaart. Ook hier geeft de Phantom 4 Pro aan dat deze kaart óók defect zou zijn. Bij een test in mijn laptop werkt het kaartje super goed.
Bij opnieuw insteken in de Phantom 4 Pro en de functie "Formateren" uitgevoerd te hebben, krijg ik de melding dat de formulering niet gelukt is.

Mijn vraag: wie herkent dit probleem, weet hoe ik dit kan oplossen.
 
Ik kan je geen goed antwoord geven op je vraag sorry :D
troost : Ik gebruik in mijn P4 en nu in m'n Mavic Pro gewoon de: Sandisk Ultra 64 Gb, nooit problemen,Class 10, 30 MB/s.
prima snelle kaart en niet te duur !
Groet Jan. :)
 
Txs Buckmavic.
Ik heb de vraag ook neergelegd bij mijn leverancier Droneland te Almere. Als ik van hun wat wijzer geworden ben zal ik er verslag van doen.
 
Dit zijn de kaartjes welke ondersteund worden volgens DJI
Sandisk Extreme 32GB UHS-3 V30 MicroSDHC;
Sandisk Extreme 64GB UHS-3 V30 MicroSDXC;
Panasonic 32GB UHS-3 MicroSDHC;
Panasonic 64GB UHS-3 MicroSDXC;
Samsung PRO 32GB UHS-1 MicroSDHC;
Samsung PRO 64GB UHS-3 MicroSDXC;
Samsung PRO 128GB UHS-3 MicroSDXC;

Gr Jan
 
Txs Jan, ik heb besteld: Sandisk Extreme 64GB UHS-3 V30 MicroSDXC
 
Vanmiddag het kaartje binnen gekregen en uiteraard meteen getest. GEWELDIG! Bloed snel met K4 / 60 bs.
DJI USA heeft wel een lijstje met geteste card, maar gaf niet thuis.
 
Ja Jan, vaak is de oplossing belangrijker dan de reden. Er schijnt eeen lijste te circuleren bij Phantompilots
DJI Phantom Drone Forum waarin getestte accesoires staan. Ik ben ze aan het zoeken.