Geldigheidsduur 3-jaar ROC-light vergunning ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Volgens mij is de s-BVL geldig drie jaar en moet je deze vernieuwen om te kunnen vliegen met ROC-Light. De ROC-Light zelf heeft geen geldigheidsduur
 
Onderwerp:
verliezen geldigheid van het luchtwaardigheidsdocument na 01.11.2019


Geachte heer, mevrouw,

Hierbij informeer ik u dat (volgens onze gegevens) het luchtwaardigheidsdocument van het volgende luchtvaartuig binnenkort niet meer geldig is.

LUCHTVAARTUIG / LUCHTWAARDIGHEIDSDOCUMENT:
Registratie: PH-1xx
Fabrikant / model: Da-Jiang Innovations Science and Technology Co., Ltd. Phantom 4
Serienummer:xxxx
Configuratie: RPAS - helicopter, electric
Luchtwaardigheidsdocument: EXEMPTION_COFA
Vervaldatum: 01.11.2019

DE PROCEDURE VOOR HET VERLENGEN VAN DE GELDIGHEID BESTAAT UIT 3 DELEN
1. Het indienen van een aanvraag(formulier):
Voor een ICAO-standaard-BvL ("ICAO_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Voor een speciaal-BvL ("SPECIAL_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
2. Na ontvangst van de aanvraag ontvangt u de betaalgegevens
3. Een technisch rapport / eigen verklaring:
Voor paramoteurs kan gebruik gemaakt worden van: https://www.paramotorweb.nl/docs/sbvl/Eigen_verklaring_verlenging_SBVL_Paramotor_v1.0.pdf
Voor Micro Light Aeroplanes/Gyroplanes mag het formulier voor de paramoteurs worden gebruikt, maar moet het ook zijn ondertekend door een bevoegd technicus
Voor amateurgebouwde luchtvaartuigen: Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Voor drones ("RPAS") met een speciaal-BvL ("SPECIAL_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Een verklaring dat het RPAS nog steeds:
* Voldoet aan de in artikel 7, tweede lid, van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? genoemde eisen.
* Is onderhouden overeenkomstig de in artikel 9 van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? bedoelde eisen.
Voor drones ("RPAS") met een ROC-ontheffing ("EXEMPTION_COFA"): Drones (RPAS)
Voor overige luchtvaartuigen: Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)

OPMERKING
* Het is verboden een vlucht uit te voeren met een luchtvaartuig dat niet voorzien is van een geldig bewijs van luchtwaardigheid

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT,
namens deze,

Inspectie Leefomgeving en Transport
Portefeuille Vergunningverlening / Afdeling Intake en afhandeling Luchtvaart / Luchtvaartuigregister
Postbus 16191
2500 BD Den Haag
T 088.489.0000
luchtvaartuigregister@ilent.nl


Ook ik kom er totaal niet uit voor mijn verlenging voor mijn luchtwaardigheidsdocument. Stap 1 het invullen van de S-BvL kom ik wel uit alleen vind ik deel 4 maar vreemd over een steekproef voor een inspectie van de drone maar goed.

Vervolgens ga ik kijken naar stap 3:
* Voldoet aan de in artikel 7, tweede lid, van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? genoemde eisen.
* Is onderhouden overeenkomstig de in artikel 9 van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? bedoelde eisen.

Hoe moet ik dit opstellen?

En als ik die S-BvL heb wanneer die is goedgekeurd (Stap 1) en technische rapport en eigen verklaring ( stap 3 ) naar wie of wat stuur ik dat dan op?

Alvast bedankt iedereen
 
Onderwerp:
verliezen geldigheid van het luchtwaardigheidsdocument na 01.11.2019


Geachte heer, mevrouw,

Hierbij informeer ik u dat (volgens onze gegevens) het luchtwaardigheidsdocument van het volgende luchtvaartuig binnenkort niet meer geldig is.

LUCHTVAARTUIG / LUCHTWAARDIGHEIDSDOCUMENT:
Registratie: PH-1xx
Fabrikant / model: Da-Jiang Innovations Science and Technology Co., Ltd. Phantom 4
Serienummer:xxxx
Configuratie: RPAS - helicopter, electric
Luchtwaardigheidsdocument: EXEMPTION_COFA
Vervaldatum: 01.11.2019

DE PROCEDURE VOOR HET VERLENGEN VAN DE GELDIGHEID BESTAAT UIT 3 DELEN
1. Het indienen van een aanvraag(formulier):
Voor een ICAO-standaard-BvL ("ICAO_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Voor een speciaal-BvL ("SPECIAL_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
2. Na ontvangst van de aanvraag ontvangt u de betaalgegevens
3. Een technisch rapport / eigen verklaring:
Voor paramoteurs kan gebruik gemaakt worden van: https://www.paramotorweb.nl/docs/sbvl/Eigen_verklaring_verlenging_SBVL_Paramotor_v1.0.pdf
Voor Micro Light Aeroplanes/Gyroplanes mag het formulier voor de paramoteurs worden gebruikt, maar moet het ook zijn ondertekend door een bevoegd technicus
Voor amateurgebouwde luchtvaartuigen: Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Voor drones ("RPAS") met een speciaal-BvL ("SPECIAL_COFA"): Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Een verklaring dat het RPAS nog steeds:
* Voldoet aan de in artikel 7, tweede lid, van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? genoemde eisen.
* Is onderhouden overeenkomstig de in artikel 9 van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? bedoelde eisen.
Voor drones ("RPAS") met een ROC-ontheffing ("EXEMPTION_COFA"): Drones (RPAS)
Voor overige luchtvaartuigen: Zoeken | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)

OPMERKING
* Het is verboden een vlucht uit te voeren met een luchtvaartuig dat niet voorzien is van een geldig bewijs van luchtwaardigheid

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT,
namens deze,

Inspectie Leefomgeving en Transport
Portefeuille Vergunningverlening / Afdeling Intake en afhandeling Luchtvaart / Luchtvaartuigregister
Postbus 16191
2500 BD Den Haag
T 088.489.0000
luchtvaartuigregister@ilent.nl


Ook ik kom er totaal niet uit voor mijn verlenging voor mijn luchtwaardigheidsdocument. Stap 1 het invullen van de S-BvL kom ik wel uit alleen vind ik deel 4 maar vreemd over een steekproef voor een inspectie van de drone maar goed.

Vervolgens ga ik kijken naar stap 3:
* Voldoet aan de in artikel 7, tweede lid, van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? genoemde eisen.
* Is onderhouden overeenkomstig de in artikel 9 van de ?Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen? bedoelde eisen.

Hoe moet ik dit opstellen?

En als ik die S-BvL heb wanneer die is goedgekeurd (Stap 1) en technische rapport en eigen verklaring ( stap 3 ) naar wie of wat stuur ik dat dan op?

Alvast bedankt iedereen
Vlieg je conform het ROC-Light regime of beschik je over een volledig ROC? Alleen in het tweede geval is er sprake van een S-BvL en eis tot verlenging o.b.v. allerlei verklaringen en onderhoudsprogramma's.

Binnen het ROC-Light wordt echter een ontheffing op datzelfde S-BvL en bijbehorende eisen verleend. Deze wordt t.t.v. de initiële ROC-Light automatisch (doch tegen een kleine vergoeding) verleend. Dat maakt bovenstaande e-mail des te interessanter, want hoe moet je een S-BvL verlengen als je daar dankzij die ontheffing nooit over hebt beschikt? Ik zou even telefonisch contact zoeken met de ILT om e.e.a. na te vragen.

Verzonden met mijn BKL-L09 en de Dronepilots.nl app