Gele gebieden op de go drone kaart

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Hans the watchmaker

New Member
Lid geworden
24 mei 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Zeist
Als er voor een geel gemarkeerd gebied wordt aangegeven “gevaar op de grond, waterloop” mag je daar dan wettelijk wel of niet vliegen? Ik Probeer al een tijdje het antwoord te vinden. (Ik vlieg recreatief met een DJI mini2 en probeer me aan de regels te houden, wat wel moeilijk wordt gemaakt) bedankt voor de reacties alvast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hannibal_
Daar mag je gewoon vliegen. Er wordt enkel gewezen op mogelijke gevaren die op je vlucht van invloed zouden kunnen zijn.
 
Mede namens mij bedankt. Ik zie op mijn kaart ook rode stippels rond 4 of 5 nieuwe, zéér grote windmolens.
Dat is waarschijnlijk alleen bedoeld als waarschuwing?
 
Mede namens mij bedankt. Ik zie op mijn kaart ook rode stippels rond 4 of 5 nieuwe, zéér grote windmolens.
Dat is waarschijnlijk alleen bedoeld als waarschuwing?

Het kan een (tijdelijke) NFZ zijn, bijv. In verband met het hijsen van de rotorbladen.
Ik spendeer nogal wat tijd op die molens en weet dat de safety officer en de kraandrijver soms gek worden van drones die “te” dichtbij komen.
Als men het van tevoren vraagt is het soms geen probleem, maar dan wel goede afspraken maken en je er aan houden.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Als er voor een geel gemarkeerd gebied wordt aangegeven “gevaar op de grond, waterloop” mag je daar dan wettelijk wel of niet vliegen? Ik Probeer al een tijdje het antwoord te vinden. (Ik vlieg recreatief met een DJI mini2 en probeer me aan de regels te houden, wat wel moeilijk wordt gemaakt) bedankt voor de reacties alvast.
Ter illustratie:
Klik maar eens op de meest linkse gele cirkel in dit gebied: GoDrone. Er opent zich dan in het rechter kader een toelichtingenscherm waarop de waarschuwingen weergegeven worden.

Dit is een gebied waar personen vanaf het eigen terrein regelmatig met hun ultralight vliegtuigen opstijgen. En daar zul je dus rekening mee moeten houden in je pre-flight voorbereidingen, maar ook tijdens het vliegen.