Mavic Air Geluid Mavic Air

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
4 jul 2020
Berichten
18
Waarderingsscore
1
Punten
3
Locatie
Raamsdonksveer
Hallo,
ik ben nieuw op het forum.
Sinds een jaar heb ik een Mavic Air (tevreden over de prestaties, hij is zelfs een keer enige minuten onder water geweest in een snel stromende rivier, droog geblazen en alles weer o.k.). Ik vlieg meestal in NL en Fr, gewoon voor de lol.
Alleen vind ik dat hij veel lawaai maakt (onze hond, bastaard border collie is er bang van), ondanks de aangeschafte "stealth low noise propellers van Master Airscrew). Weet iemand misschien een oplossing om hem (nog) stiller te maken? Het geluid wordt vaak door omstanders als hinderlijk ervaren is mijn ervaring. Als ik de Mavic Pro hoor dan is die veel stiller dan de Air.
 
Hoe kleiner de (props van) de drone, hoe meer de drone klinkt als een "boos insect", ben ik bang. Daar is op zich weinig aan te doen bij een drone, behalve een nieuwe ontwerpen (of wachten tot er een nieuwe is ontworpen en die dan kopen).

Er is helaas geen "whisper mode" oplossing (als je Blue Thunder kent) die ook echt voor iedere drone zomaar werkt...
 
De eerste Mavic Air is inderdaad een irritant klinkende drone. Bij de Mavic Air 2 is de geluidsproductie veel beter (minder volume, lagere pitch). Maar daar heb je nu niet zoveel aan. Helaas zijn er geen manieren om het probleem te verhelpen, afgezien van die Stealth Props dan.
 
Master Airscrew heeft een nieuwe versie voor de Mavic Air. Heb je die al eens geprobeerd?


Voor de rest is afstand houden (minimaal 50 meter) tot de omstanders (inclusief de hond). Zeker als de hond er bang voor is.

Uit pure belangstelling: hoe is de drone in een snel stromende rivier beland?
 
Bedankt voor jullie reacties. De MA props heb ik inderdaad, geeft m.i. weinig soelaas.
@gert: ik vloog in Frankrijk boven een rivier en wilde terug gaan landen, liet de drone iets stijgen maar zag toen de overhangende takken niet. Props tegen de takken, drone op z'n kant in de rivier, gelukkig bleef hij achter een rotsblok hangen en kon ik hem uit de rivier vissen, schoenen en broek uit, dat wel, pffff.
 
  • Wow
Waarderingen: Gert Kracht