Geluidstest: DJI Mavic Pro Platinum vergeleken met de Spark en de Phantom

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.334
Waarderingsscore
2.953
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Volgens dronemaker DJI zou de onlangs geïntroduceerde Platinum-editie van de Mavic Pro een stuk stiller zijn dan zijn voorganger, als gevolg van een nieuw propellerontwerp en verbeterde motorsnelheidsregelaars. Maar hoe groot is het verschil nu werkelijk? Dronewatch vergeleek de geluidsproductie van de Mavic Pro Platinum met die van de Spark en de Phantom, met een interessante conclusie tot gevolg.

Lees verder
 

Volgens dronemaker DJI zou de onlangs geïntroduceerde Platinum-editie van de Mavic Pro een stuk stiller zijn dan zijn voorganger, als gevolg van een nieuw propellerontwerp en verbeterde motorsnelheidsregelaars. Maar hoe groot is het verschil nu werkelijk? Dronewatch vergeleek de geluidsproductie van de Mavic Pro Platinum met die van de Spark en de Phantom, met een interessante conclusie tot gevolg.

Lees verder
Ik zie dat er op internet propellers worden aangeboden, waarvan men claimt dat ze de drone stiller maken. Wat is daarvan waar? En welke eventuele aanpassingen kan een drone gebruiker doen om deze stiller te maken? Wat zijn jullie ervaringen?

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb op de originele Mavic de low noise props van de platinum gezet en er is een behoorlijk verschil, het totale geluid valt bij het vliegen sneller weg en het geluid van de nieuw props is minder hoog.

Met de originele props slaan veel honden direct aan (ook al vlieg je op een aardige afstand), de nieuw props vorige week uitgeprobeerd in een park in de buurt en de daar aanwezigen honden reageren in ieder geval een stuk minder tot bijna niet.

Wel vermoed ik (kijkende naar reacties op internet) dat er verschillende low noise props in omloop zijn die niet van Dji zijn (imitaties, die er wel op lijken), en die niet allemaal even goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hardeman
Deze honden inschakelen als je twijfelt met de aankoop van originele props