Gemeente Den Haag wil meer bevoegdheden op het gebied van drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.916
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Gemeente Den Haag wil meer bevoegdheden op het gebied van drones

Tijdens een vergadering van de Commissie Leefomgeving van de Haagse gemeenteraad werd er donderdag voor het eerst gediscussieerd over het onderwerp drones. Dit naar aanleiding van een brief van wethouder Hilbert Bredemeijer. Vrijwel unaniem zijn de commissieleden het erover eens dat de gemeente iets moet met het onderwerp, maar de vraag is wat, en vooral hoe.

Lees verder
 
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Zit de Haagse gemeenteraad nu echt gewoon tijd te verspillen aan helemaal niks ? Er is een drone wetgeving die ook voor Den Haag geldt en ik zie niet 1..2..3 wat de gemeente daar aan toe kan voegen; het vliegen over achtertuinen en natura 2000 gebieden is al lang geregeld. Daar hebben ze al het instrument om dat soort zaken aan te passen. Maar àlà .. zoals een raadslid al opmerkt: Den Haag is bijna helemaal een no-fly zone, dus waar maken ze zich druk om ;)
Alleen het geluid zou een ding kunnen zijn. Maar dat moet je niet als gemeente willen regelen maar in veel groter verband.

Waarom moeten gemeentes er nog meer beleidsterreinen bij halen ? Hebben ze niet genoeg te doen of zo ?
 
Typisch Nederland: mijn bureau, mijn omgeving, moet/wil ik iets over te zeggen hebben... Bla bla bla...

Kijk maar naar corona-tests en - prikken, en regering, OMT, GGD, etc. hadshikidee.