Gezocht: Vliegles

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

michel

New Member
Lid geworden
27 jan 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
57
Locatie
amsterdam
Misschien raar onderwerp, maar zoek eigenlijk iemand (ervaren piloot) liefst Mavic pro, die het leuk vindt om in de omgeving Amsterdam (straal ong 50KM) bijvoorbeeld aanstaande zondagmiddag of een andere nader te bepalen dag, deze nieuwe drone bezitter de eerste stappen van het vliegen bij te gaan brengen. Dus kalibratie, stijgen landen, vliegen en camera gebruik.

Ik denk dat met een ervaren drone vlieger ik snel up to speed ben en wat beginnersfouten kan gaan vermijden.

Ik heb de Drone aangeschaft om straks in de mei vakantie leuke foto´s te kunnen gaan maken.

Spreekt dit iemand aan om mij deze eerste basisbeginselen van de hobby te willen gaan bijbrengen.

Grt Michel
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Yvon
Ik heb momenteel geen tijd. Maar ik weet wel een mooie plek waar je rustig kan oefenen. Amsterdam Zuidoost ligt aan de rand van CTR gebied Schiphol en als je bij de Gaasperplas gaat vliegen zit je er net buiten. Bij Boerderij Langerlust of Ballorig zijn grasvelden waar je rustig kan oefenen met je Mavic. Voor kalibratie, camera-instellingen etc zou ik simpelweg de tutorials op YouTube kijken als ik jou was. Succes!

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb zelf net een Syma drone en ben ook geïnteresseerd in wat begeleiding. (Kop Noord-Holland)
 
Hallo Michel,

Het lijkt mij heel erg leuk om je vliegles (tips en tricks) te geven.

Echter woon ik een stukje verder (Arnhem, Gelderland.)

Hierbij laat ik weten dat mij het in ieder geval heel leuk lijkt om te doen.

Groetjes Gijs

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Eerlijk gezegd een bijzonder leuke vraag, zouden meer mensen moeten doen, top. Praktijk is ervaring.
Ik word er zelf helemaal vrolijk van om anderen kennis te laten maken met de hobby, dus als er vraag is in twente neem dan contact op, altijd leuk.
 
Hallo Michel,

Het lijkt mij heel erg leuk om je vliegles (tips en tricks) te geven.

Echter woon ik een stukje verder (Arnhem, Gelderland.)

Hierbij laat ik weten dat mij het in ieder geval heel leuk lijkt om te doen.

Groetjes Gijs

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app

Hoi Gijs,
Ik woon ook in Arnhem.
En heb net een paar dagen een drone.
Waar in de omgeving zou ik kunnen oefenen? Ik kreeg al een tip over een deel van Park Lingezegen, maar misschien weet jij een betere plek.
Groet, Yvonne


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Gijs,
Ik woon ook in Arnhem.
En heb net een paar dagen een drone.
Waar in de omgeving zou ik kunnen oefenen? Ik kreeg al een tip over een deel van Park Lingezegen, maar misschien weet jij een betere plek.
Groet, Yvonne


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Hallo Yvonne,

In de bijgevoegde foto kun je zien waar ik altijd geoefend heb.

Het is een groot open grasveld zonder obstakels.

Groetjes Gijs 20180216_085304.jpg

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Yvon
Leuk om te horen dat er meerdere dit of leuk vinden om een beginner te helpen of ook geïnteresseerd zijn in een instructie. Arnhem is net ff te ver, maar er zijn vast nog droners die meer in de buurt vliegen en een uurtje of 2 zondagmiddag de tijd hebben


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Let even op als je op de betreffende plek wil vliegen,
ongeveer heel arhem ligt in de CTR van Deelen.
IMG_0995.JPG
 
Let even op als je op de betreffende plek wil vliegen,
ongeveer heel arhem ligt in de CTR van Deelen.
Hiermee sluiten we de eerste les. We zien jullie graag volgende week terug voor de volgende les. :)
 
Één “gelukje”: Deelen CTR is geen luchtruim klasse D meer wanneer Deelen zelf niet operationeel is (vrijdag 16:45 - maandag 07:00), maar luchtruim klasse G. Helaas wèl (nog) een RMZ (Radio Mandatory Zone) vanaf grondniveau, dus alsnog niet legaal om te vliegen. Maar daar wordt aan gewerkt...


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Hallo Michiel. Ik woon in IJmuiden en vlieg met een Mavic Pro sinds januari vorig jaar. Ik zit tussen onervaren en ervaren vlieger in, het afgelopen jaar heb ik 50 tot 60 vluchten gemaakt. Vandaag kwam niet zo goed uit hoewel het prachtig weer was. Vrijdag en gisteren fijn gevlogen. Vaak gaat het vliegen spontaan, tijdschema en weer afhankelijk. Als je een keer naar IJmuiden wilt komen geef je maar een PB dan proberen we wat af te spreken.

Groeten, Marcel
 
Is er ook iemand in Zeeland die wat vlieglessen kan geven? Ik heb sinds paar weken de Mavic Air en ik zou ook wat tips en trucs willen weten!

Alvast bedankt
Birgit
 
Hi drone pilots!
In de buurt van Utrecht-Amsterdam wat bijpraten en de eerste stappen, tips etc van het vliegen van en met een drone ervaren? Laat even een berichtje achter via Justdroneit.nl en wellicht kan ik wat voor je betekenen.

Groet,
Richard