Gimbal adjust

Ivar

New Member
Lid geworden
9 jun 2017
Berichten
14
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
52
Locatie
Breda
Ik heb sinds kort een P4 maar het vreemde is dat de gimbal "verloopt" als het ware.
Ik calibreer de gimbal op een vlakke ondergrond en als ik dan op kruishoogte ben dan moet ik de gimbal -1,2° corrigeren om de horizon recht te krijgen.
Vervolgens bij een volgende foto, op een andere locatie maar in dezelfde vlucht, moet ik weer de gimbal +0,8° corrigeren.

Alle normale dingen heb ik reeds geprobeerd. Kalibratie van alle on board instrumentatie en gecontroleerd of alles wel vast zit.
Het valt me alleen op dat de gehele gimbal als een soort kogel gewricht in het airframe zit. Dat kan bewegen, is dat normaal?

Heeft iemand tips of suggesties?

Alvast bedankt!

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Hi Ivar, je bent zeker niet de enige met dit probleem. Ik heb er zelf (met een P4P) ook regelmatig last van. Het probleem is erger als er wat wind staat en de drone wat meer schuin hangt. Een IMU calibratie lost het probleem lang niet altijd op, maar je kunt het proberen natuurlijk. Soms lijkt het lange tijd goed te gaan, en dan ineens zie ik weer dat de horizon scheef staat en moet je de horizon weer kalibreren. Dat is vooral vervelend vanwege de tijd die het kost. Hopelijk hebben toekomstige modellen hier minder last van (ik denk niet dat dit met firmware-updates opgelost kan worden).

Dat de gimbal+camera als geheel een beetje kan bewegen is juist, het geheel hangt aan een paar dempingsrubbers die je vanaf de buitenkant niet kunt zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivar
Ok, dankjewel voor je antwoord. Jammer dat het onoplosbaar is momenteel.

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Hi Ivar, je bent zeker niet de enige met dit probleem. Ik heb er zelf (met een P4P) ook regelmatig last van. Het probleem is erger als er wat wind staat en de drone wat meer schuin hangt. Een IMU calibratie lost het probleem lang niet altijd op, maar je kunt het proberen natuurlijk. Soms lijkt het lange tijd goed te gaan, en dan ineens zie ik weer dat de horizon scheef staat en moet je de horizon weer kalibreren. Dat is vooral vervelend vanwege de tijd die het kost. Hopelijk hebben toekomstige modellen hier minder last van (ik denk niet dat dit met firmware-updates opgelost kan worden).

Dat de gimbal+camera als geheel een beetje kan bewegen is juist, het geheel hangt aan een paar dempingsrubbers die je vanaf de buitenkant niet kunt zien.





Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Volgens mij met de nieuwe firmware is dit probleem verholpen