Goed nieuws voor zuid-oosterlingen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eric-Jan

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
1.383
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
Haarlem
Website
ericje.blogspot.nl
Bij de luchtruimherziening die er door gedrukt wordt, worden militaire oefengebieden in het zuid-oosten van het land "ingeleverd" ten gunste van uitbreiding van het militaire oefengebied in het noorden van Nederland.
Dat geeft vast meer mogelijkheden bij GLV-VIII (laagvlieggebied west van Venlo). Ik verwacht niet dat het wat zal veranderen aan de CTRs van Volkel en De Peel, helaas. De Peel opheffen zou wat mij betreft wel een optie zijn, maar ik heb het niet voor het zeggen ;)
In het noorden zal het militaire luchtruim uitgebreid worden, maar dat zal niet te dicht bij de grond zijn. Die onderste 120m laten ze waarschijnlijk wel met rust, op misschien een uitbreiding van dat stukje bij Marnerwaard na.
We gaan het binnenkort (pak m beet een half jaar, want dat is snel in luchtvaart termen) beleven. Ik zie in ieder geval nog niets vermeld in de AIP editie die 3 november van kracht gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Ah, daar had ik even overheen gelezen. Dan is het wel logisch dat er nog geen vooraankondigingen in het AIP zijn ;)
Dan snap ik niet goed waarom er ineens haast bij de besluitvorming was, maar dat zal dan waarschijnlijk zijn geweest om tegenstanders zo min mogelijk gelegenheid te geven hun stem te laten horen.
 
Bij de luchtruimherziening die er door gedrukt wordt, worden militaire oefengebieden in het zuid-oosten van het land "ingeleverd" ten gunste van uitbreiding van het militaire oefengebied in het noorden van Nederland.
Dat geeft vast meer mogelijkheden bij GLV-VIII (laagvlieggebied west van Venlo). Ik verwacht niet dat het wat zal veranderen aan de CTRs van Volkel en De Peel, helaas. De Peel opheffen zou wat mij betreft wel een optie zijn, maar ik heb het niet voor het zeggen ;)
In het noorden zal het militaire luchtruim uitgebreid worden, maar dat zal niet te dicht bij de grond zijn. Die onderste 120m laten ze waarschijnlijk wel met rust, op misschien een uitbreiding van dat stukje bij Marnerwaard na.
We gaan het binnenkort (pak m beet een half jaar, want dat is snel in luchtvaart termen) beleven. Ik zie in ieder geval nog niets vermeld in de AIP editie die 3 november van kracht gaat worden.

Niks ‘doorgedrukt’, er heeft een uitgebreid participatie traject plaatsgevonden . Er is zelfs een internet pagina met alle documenten waarop een zienswijze kon worden ingediend (Documenten Herziening luchtruim - Toekomst Luchtvaart).

Het lagere luchtruim (tot +/- FL060) is buiten beschouwing gelaten in dit project. Dat is onderdeel van een ander project. Het lagere luchtruim heeft andere uitdagingen en is op zichzelf al complex genoeg.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RichardNijland