Goede betrouwbare reparateur DJI mini 2 drone's?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

AdriA3

Member
Lid geworden
15 jan 2021
Berichten
38
Waarderingsscore
3
Punten
8
Leeftijd
62
Locatie
Zwolle
Na een aanvaring met een grote populier heeft mijn DJI mini 2 lichte schade: alleen de twee miniscuul kleine rubbertjes die de gimbal aan de voorkant verbinden met het chassis zijn losgeraakt. Aan twee kanten, dus priegelen met pincet kan dan niet meer.
Om die weer te bevestigen moet het chassis losgeschroefd worden en de rubbertjes kunnen weer bevestigd worden.
Maar als ik dat doe vervalt de garantie van DJI.

Op internet lees ik slechte reviews (trustpilot) over reparaties bij Droneland Almere, terwijl droneland aangeeft DJI gecertificeerd te zijn. Dus ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare reparateur, want ik moet dan wel mijn Mini 2 opsturen en maar hopen dat het goed komt, zonder ellende.
Dronefixx ken ik niet, maar zegt deze reparatie te kunnen doen zonder dat de garantie van DJI vervalt (?)
Prijs is ongeveer 25 euro.
(Ik heb vernomen dat als ik 'm zelf los schroef, een sticker ofzo wordt verbroken.)

Klopt het dat de garantie vervalt als ik 't zelf doe?
Heeft iemand (goede/slechte) ervaring met Dronefixx?
Of zijn er nog andere goede DJI gecertificeerde reparateurs die dit doen met behoud van garantie?

(En ja, ik heb care refresh. Maar die wil ik niet gebruiken voor zo'n klein probleempje)
 
Als ik jou was gewoon opsturen naar dji.
Je hebt volgens mij 2 replacements voor care refresh.
En mocht de reparatie mislukken of niet lukken door n reparateur, dan is de kans groot dat carefresh ook vervalt als dji ziet dat er zelf is aan gesleuteld.
Verder heeft misschien de imu/compass ook n opdonder gekregen.
Waarschijnlijk krijg je gewoon n spiksplinter nieuwe drone van dji.
Ik had precies t zelfde , gimbal hing ook los , en batterij klepje verloren. Binnen 3 dagen vanuit barendrecht een nieuwe voor 49 euro.
Maargoed dit is maar n tip
Tenzij je t alleen leuk vind om te vliegen ipv de camera te gebruiken dan is t inderdaad n kleine beschadiging, maar als je hm gebruikt om te filmen etc vind ik t best wel n groot probleem want de gimbal/camera werkt niet meer fatsoenlijk

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3
Eric, bedankt voor je reactie!
Ik heb geen ervaring met opsturen naar DJI. Mocht het zo zijn dat het blijft bij die twee kleine rubbertjes, is het dan bij DJI zo dat ik alleen deze reparatie betaal (zal niet zoveel kosten, lijkt mij) zonder dat ik mijn care-refresh hoef aan te spreken?

Inderdaad, als blijkt dat er meer stuk is, is het toch handiger om een beroep te doen op mijn care-refresh. Dan voor 49 euro een nieuwe of een refurbished mini 2.

Ik heb de mini 2 nog maar een paar maanden, dus geen ervaring met schade.
 
Ik zou hem gewoon opsturen , eerst op hun site een online repair case invullen , en vertellen wat t probleem is , en ik denk dat ze je vertellen de drone op te sturen , dan krijg je van hun , een verzendlabel , dan zelf inpakken en opsturen. Dan gaan ze de drone evalueren en krijg je te horen wat t gaat kosten etc. En/of ze carerefresh willen aanbreken. Je kunt op voorhand 49eur betalen( via carefresh express) als je bv 100 pct weet dat t jouw eigen fout is geweest en de reparatie veel duurder is, dan sturen ze je zonder de kapotte drone natekijken en te evalueren gewoon n nieuwe. In jouw geval zou ik eerst de kat uit de boom kijken en afwachten wat dji zegt.( misschien zeggen ze dat t een fabrieksfout is)
Vaak als t te veel moeite is om de drone te maken , krijg je idd n nieuwe of refurbished. Ik had t geluk dat ze n nieuwe gestuurd hadden. Je hebt geluk dat hun repaircenter voor europa in nederland is, dus denk dat je snel antwoord hebt.
Ik zou t niet via een andere reparateur doen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
En mocht de reparatie mislukken of niet lukken door n reparateur, dan is de kans groot dat carefresh ook vervalt als dji ziet dat er zelf is aan gesleuteld.
Ik denk het niet. Zelfs na een ernstig fatale crash zou je nog een vervanger moeten krijgen.

Ergo: na een mislukte reparatie gooi je 'm alsnog van de flat, veeg je de brokstukken bij elkaar en opsturen maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3
Ik heb mijn mini2 via dji in nuth laten repareren
en dat ging allemaal goed.
als je een case nummer aanmaakt bij dji
sturen ze een verzend label op.
ik heb de drone in bubbeltjes plastic gerold
en in de orginele doos verstuurd.
dat gaat met ups
hun adres is:
dynagroep
dealderweg 21
6361 hk nuth
tel: 0455245778
 
Heb ook mijn drone opgestuurd naar DJI in Nuth en deze had ik op 1 week terug en gemaakt ( defect met controller die niet meer oplaadde) dit alles vanuit België via UPS alles verliep heel goed en je kan alles volgen met je case nummer. Een aanrader.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3 en SnitserNL