Goeie middag!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Skip

New Member
Lid geworden
19 mrt 2023
Berichten
4
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
57
Locatie
Roosendaal
Beste droners, aangenaam!

Noob eerste klas hier, aangestoken door mijn oudste zoon en meteen een DJI mini 2 gekocht.
Gisteren voor het eerst een paar vluchten gemaakt. Erg wennen! Zal even duren voordat de handigheid er is om mooie filmpjes te maken. We gaan het proberen!

Zijn me uiteraard veel dingen onduidelijk. Zal ze later posten. Fijne zondag!

Ruud
 
Hoi Skip,

Fijn dat je erbij bent. Ik snap dat je vooral mooie opnames wilt kunnen maken, nou ik kan je geruststellen, dat gaat zeker gebeuren. De kwaliteit van de opnames zijn erg goed en vrienden en familie zijn altijd verbaasd als ik ze een opname toon. Het is helaas ook hier dat je erg veel moet oefenen. Maar gelukkig zijn er legio filmpjes op youtube waar je erg veel van kan leren, tenminste zo ervaar ik het. Zelf heb ik ook nog vliegles gehad bij droneinsight en dat heeft me ook erg goed geholpen. Heel veel succes met je nieuwe drone!
 
  • Leuk
Waarderingen: Skip
Hoi Skip,

Fijn dat je erbij bent. Ik snap dat je vooral mooie opnames wilt kunnen maken, nou ik kan je geruststellen, dat gaat zeker gebeuren. De kwaliteit van de opnames zijn erg goed en vrienden en familie zijn altijd verbaasd als ik ze een opname toon. Het is helaas ook hier dat je erg veel moet oefenen. Maar gelukkig zijn er legio filmpjes op youtube waar je erg veel van kan leren, tenminste zo ervaar ik het. Zelf heb ik ook nog vliegles gehad bij droneinsight en dat heeft me ook erg goed geholpen. Heel veel succes met je nieuwe drone!
he Adje, Dank je voor je leuke feed-back! Is er nog niet van gekomen maar ik begrijp zeker dat je je drone eerst moet leren kennen om er vervolgens erg leuke dingen mee te kunnen doen! Heb idd al talloze filmpjes bekeken hoe dat te doen. Praktijk is natuurlijk ander verhaal ;c)
Zit in een beroepstak waarin filmpjes erg mooi en tot verbeelding kunnen spreken,.

Weet niet of dit de juiste topic is, maar nu ik je toch heb... :
- Welke app het best te gebruiken om te zien waar je mag vliegen? Ik zie er veel, 3 gedwownloaded maar was bagger en onduidelijk. Hoop kleuren maar nergens werd uitgelegd wat kleuren inhouden?
- Neem aan dat jullie ook video editten.. wat is daar het beste (betaalbare/gratis) programma ervoor?

Veel vlieg plezier!
 
Weet niet of dit de juiste topic is, maar nu ik je toch heb... :
- Welke app het best te gebruiken om te zien waar je mag vliegen? Ik zie er veel, 3 gedwownloaded maar was bagger en onduidelijk. Hoop kleuren maar nergens werd uitgelegd wat kleuren inhouden?
- Neem aan dat jullie ook video editten.. wat is daar het beste (betaalbare/gratis) programma ervoor?

Veel vlieg plezier!

De officiële (de Rijksoverheid verwijst ernaar) zijn GoDrone en Aerat. Klik gewoon op de gekleurde vakken en er wordt informatie zichtbaar

Wat betreft video editten, een hele goede, en gratis is Davinci Resolve.. als je ff de tijd neemt om de basisfilmpjes op de site van Blackmagic bekijken heb je de basics snel door, en vandaar kun je jezelf verder ontwikkelen..

Ben zelf paar maanden geleden overgestapt van Adobe première naar Davinci, en dat is een van de betere beslissingen die ik heb gemaakt..
 
he Adje, Dank je voor je leuke feed-back! Is er nog niet van gekomen maar ik begrijp zeker dat je je drone eerst moet leren kennen om er vervolgens erg leuke dingen mee te kunnen doen! Heb idd al talloze filmpjes bekeken hoe dat te doen. Praktijk is natuurlijk ander verhaal ;c)
Zit in een beroepstak waarin filmpjes erg mooi en tot verbeelding kunnen spreken,.

Weet niet of dit de juiste topic is, maar nu ik je toch heb... :
- Welke app het best te gebruiken om te zien waar je mag vliegen? Ik zie er veel, 3 gedwownloaded maar was bagger en onduidelijk. Hoop kleuren maar nergens werd uitgelegd wat kleuren inhouden?
- Neem aan dat jullie ook video editten.. wat is daar het beste (betaalbare/gratis) programma ervoor?

Veel vlieg plezier!

GoDrone is de app die gebruikt word door handhavers betreft de NFZ. Vind Aeret nauwkeuriger en overzichtelijker. Met name de grenzen van de NFZ schelen nogal omdat GoDrone vaak een cirkel, rechthoek of andere makkelijkere vorm gebruikt voor de grens. Aeret werkt met de officiële GPS coördinaten van de NOTAM of NFZ.
NOTAM staan vaak ook eerder en beter vermeld (denk aan hoogtebeperking of de exacte uren van de dag/week) op Aeret dan op GoDrone.

Als je er een uurtje in verdiept word er veel duidelijk qua kleuren en betekenis.

Gebruik zelf DaVinci Resolve voor mijn video’s.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Weet niet welke versie jij mee werkt maar bij export naar 4k wordt er op 1060x760 afgeleverd
 
Zoek en kijk eens verder naar je instellingen o.a. die van je tijdlijn in de project instellingen.
Bekijk ook eens de tijdlijn in de media pool zet hier voor de media pool niet op icons view maar op list view.

Mijn export is ook 4k
Dit is wel op een mac en ik denk dat dat het verschil is.
 
Heb alles nagelopen maar ik vind geen mediapool optie. Kom niet verder dan onderstaande resolutie;


1679590320479.png

Ik gebruik zelf Wondershare filmora en had daar hetzelfde issue met de gratis versie. De betaalde versie bied wel 4k export en werkt super. Wellicht mis ik iets hoor..
 
Op de timeline in de media pool zie je 3840 x 2160
en de andere screen dump is een gedeelte uit de delver page.
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2023-03-23 om 19.00.04.jpg
    Scherm­afbeelding 2023-03-23 om 19.00.04.jpg
    166,7 KB · Weergaven: 14
  • Scherm­afbeelding 2023-03-23 om 19.00.39.jpg
    Scherm­afbeelding 2023-03-23 om 19.00.39.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 13
De één zal zeggen: 3840x2160, da's 4k, de ander zal zeggen; nee, 4k is 4096x2160 zoals hieronder ik heb ingesteld in Wondershare. Het scheelt wat pixels en in de praktijk niet waarneembaar maar toch.
1679600722452.png