Google off-line maps werkt niet zonder simkaart in Samsung Galaxy Tab S3 (wifi / 4G versie)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

AdriA3

Member
Lid geworden
15 jan 2021
Berichten
38
Waarderingsscore
3
Punten
8
Leeftijd
62
Locatie
Zwolle
Ik vlieg met de Samsung Galaxy Tab S3, wifi en 4g versie. De Tab S3 werkt prima met de DJI fly app.
Alleen ik heb hier geen simkaart voor mobiele data inzitten.
Ik heb op de diverse fora gelezen dat men vaak vliegt met de vliegtuigstand aan. Dat betekent zonder wifi en zonder mobiele data. Daarbij lees ik steeds dat je, omdat de geen mobiele data niet aan staat, je thuis eerst de online-kaarten kan downloaden van Google maps. Natuurlijk heb ik dit gedaan, dus ook al is er geen wifi en mobiele data beschikbaar, google maps doet t gewoon. Handig om routes te volgen of om te kijken waar je bent enzo. Voor deze doeleinden werkt google maps off-line kaarten prima.

Maar binnen de DJI fly app geen werkende google maps kaart, waarop ik kan zien waar ik vlieg.
Wel zie ik in de DJI fly app linksonder op het scherm wel een blanco kaartje, maar als ik die aanklik gebeurt er niets. Blanco. Er wordt geen kaart getoond.
Het kompasje werkt wel als ik die aanklik. Maar ik wil de beschikking hebben over de kaart waarop ik kan zien waar de DJI mini 2 vliegt.
Dit zou gewoon moeten werken, maar geen idee waarom ie dit niet doet.

Aangezien ik de kaart heb gedownload voor off-line gebruik, zou die het toch moeten doen?
Wat zie ik over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar ergens een post over geplaatst.

Helaas werkt een Google Maps offline map niet in de DJI Fly app.

In DJI Fly app als je telefoon/Tab S3 online is, inzoomen op waar je wilt gaan vliegen.
Telefoon/Tab S3 daarna in Airplane en start DJI Flight app weer op.
Nu kun je zonder data verbinding toch de map zien en je Drone erop zien (gps komt van drone).

Probeer het maar en het werkt.

Het zou idd wel handig zijn als je in Google Maps een kaart/gebied, download en dat DJI Flight app die gewoon gebruikt.

Even toch maar mijn notebook weer opgestart aangezien dat makkelijker is om de vermelde post hier op te nemen:




'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar ergens een post over geplaatst.

Helaas werkt een Google Maps offline map niet in de DJI Fly app.

In DJI Fly app als je telefoon/Tab S3 online is, inzoomen op waar je wilt gaan vliegen.
Telefoon/Tab S3 daarna in Airplane en start DJI Flight app weer op.
Nu kun je zonder data verbinding toch de map zien en je Drone erop zien (gps komt van drone).

Probeer het maar en het werkt.

Het zou idd wel handig zijn als je in Google Maps een kaart/gebied, download en dat DJI Flight app die gewoon gebruikt.

Even toch maar mijn notebook weer opgestart aangezien dat makkelijker is om de vermelde post hier op te nemen:




'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
Thanks, Zorbat!
Ik heb het geprobeerd, en het werkt! Ik heb inmiddels begrepen dat DJI de optie om de off-line kaarten van google maps te gebruiken wel mogelijk heeft gemaakt in de DJI Go 4 app, maar niet in de DJI Fly app? Dit las ik in een oud artikel dus is dit wellicht nu ook mogelijk in de DJI fly app?
Maar thuis de DJI Fly app openen en zoveel mogelijk inzoomen binnen het gebied waar ik ga vliegen om zoveel mogelijk data en details in de DJI fly app cache te laden, zodat dit cache gebruikt kan worden als er geen internetconnectie is (wifi of 4G).
Zou inderdaad wel makkelijker zijn als DJI de optie om de off-line kaarten van Google maps te gebruiken in plaats van deze ietwat omslachtige manier. Maar, omslachtig of niet, het werkt! Thanks!
 
Bedankt Zorbat !

Ik heb net een Mini2 aangeschaft en ben dus een echte beginner. Ik woon aan de rand van NL en heb slecht mobiel bereik. Ben ook niet zo'n held met telefoons trouwens. Wat ik niet helemaal begrijp is hoe je die stukjes kaart download. Ik zoom in op het vlieggebied(je) en druk op satelite en standard en dat is het ? Als je het zo download snap ik het dus toch...... En waar vind ik die kaarten weer terug in de tel ? Geen idee of dat grote bestanden zijn die de cache vol zetten.

Nu eerst een paar uur oefenen met de mini 2. Heb gelukkig veel weilanden hier...... Ik had nog de simulator van DJI geïnstalleerd maar dat werkte voor geen meter. Ik denk dat je gewoon het beste in het echt kunt trainen. Een rondje lukt al, nu nog achtjes enz.
Als jullie nog tips hebben, ik hoor het graag. Op het forum vind ik niet veel info over trainen, misschien wat beter speuren.

Dank !
 
Bedankt Zorbat !

Ik heb net een Mini2 aangeschaft en ben dus een echte beginner. Ik woon aan de rand van NL en heb slecht mobiel bereik. Ben ook niet zo'n held met telefoons trouwens. Wat ik niet helemaal begrijp is hoe je die stukjes kaart download. Ik zoom in op het vlieggebied(je) en druk op satelite en standard en dat is het ? Als je het zo download snap ik het dus toch...... En waar vind ik die kaarten weer terug in de tel ? Geen idee of dat grote bestanden zijn die de cache vol zetten.

Nu eerst een paar uur oefenen met de mini 2. Heb gelukkig veel weilanden hier...... Ik had nog de simulator van DJI geïnstalleerd maar dat werkte voor geen meter. Ik denk dat je gewoon het beste in het echt kunt trainen. Een rondje lukt al, nu nog achtjes enz.
Als jullie nog tips hebben, ik hoor het graag. Op het forum vind ik niet veel info over trainen, misschien wat beter speuren.

Dank !

Zoals je zegt met die kaarten offline beschikbaar hebben in de DJI Fly App.
Zet daarna je telefoon maar eens in de vliegstand en kijk wat je aan kaartmateriaal kunt bekijken.
Op een bepaald moment (waar je online niet eerder op in hebt gezoomd) wordt alles wit.

Qua grote zal het allemaal wel meevallen.
Als ik b.v. Google Maps een behoorlijk groot gebied midden Nederland download voor offline gebruik is dat 300Mb

Volgens mij werkt die simulator niet eens met de DJI Mini 2 RC (DJI RC-N1). Zelfde RC als Mavic Air 2.
Idd. Gewoon buiten gaan fladderen :)

Problems using this controller on DJI Flight Sim.

Models of DJI Aircraft supported on the Flight Simulator​

Free Trial Version​

Mavic SeriesMavic 2 Pro
Mavic 2 Zoom
Mavic Air
Mavic Pro
Spark SeriesSpark
Phantom SeriesPhantom 4 Pro
Inspire SeriesInspire 1 Pro
 
Laatst bewerkt: