Gps en camera bebob 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Syaditi

New Member
Lid geworden
15 feb 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
72
Locatie
Nederland
Hallo, mijn bebob 2 heb ik waarschijnlijk beschadigd toen ik probeerde een kras op de lens van de grote camera eruit te poetsen.
Ik denk dat ik via statische ontlading (door het poetsen) de GPS unit opgeblazen heb want de drone wil nu geen GPS signaal meer oppakken (icoontje blijft rood) en dat deed hij wel voordat ik begon te poetsen.
Ben ik nu toe aan een nieuw GPS bordje of zijn er nog andere zaken die ik kan proberen?

Tevens, die kras krijg ik ook niet uit de lens weg en die is toch wel storend in de opnames.
Zelfde vraag: toe aan een nieuwe camera of is die buitenste lens eraf te krijgen en ergens te koop?

Ook vraagt hij nu elke keer dat ik hem opstart om te kalibreren, kan dat er ook mee te maken hebben?

Als laatste (voor nu). Weten jullie een goed adres waar deze zaken te koop zijn of is er iemand op het forum die nog wat sloop/2e hands spul heeft liggen dat ik over kan nemen?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Groet,
Paul

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X606F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Huh? Dat lijkt me echt vreemd eerlijk gezegd. Heb je wel alle updates etc. en waar probeer je GPS signaal te krijgen? Keek je al op marktplaats voor onderdelen of defecte drone? Ik heb alleen een werkende Bebop 2 eventueel ter overname maar ik denk dat je beter eerst kunt zoeken naar onderdelen.
 
Huh? Dat lijkt me echt vreemd eerlijk gezegd. Heb je wel alle updates etc. en waar probeer je GPS signaal te krijgen? Keek je al op marktplaats voor onderdelen of defecte drone? Ik heb alleen een werkende Bebop 2 eventueel ter overname maar ik denk dat je beter eerst kunt zoeken naar onderdelen.
Hoi Max,
Sorry voor de late reactie, was een beetje druk en het werken met/aan de bob schoot er een beetje bij in.
Weet natuurlijk nooit helemaal zeker wat er gebeurt is maar alle updates zitten er in (zegt de app tenminste). GPS signaal natuurlijk alleen buiten :)
Heb ondertussen via eBay in Frankrijk een vervangend GPS boardje gevonden (voor €20,=) en gemonteerd en nu heeft de bob weer GPS: Yeh!
Heb eerst die GPS in orde willen hebben anders kon het een dure aangelegenheid worden zonder werkende drone maar nu dat werkt kan ik eens rustig op zoek naar een andere camera (een losse lens zie ik nergens en de bestaande krijg ik ook niet los dus... Komt tijd, kom ik er wel een tegen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X606F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee