GPS rescue werkt niet als failsafe

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

ArmattanPilot

New Member
Lid geworden
8 apr 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Gelderland
Hi mensen,

Kort geleden heb ik een Mateksys M8Q-5883 GPS (met kompas) op m'n quad geïnstalleerd. GPS rescure werkt naar behoren wanneer ik deze manueel activeer op mijn Tango 2. Echter wanneer de verbinding verloren gaat werkt deze niet en stort de drone neer.

De installatie in Betaflight heb ik gedaan mbv de instructies van Oscar Liang (How to Setup GPS Rescue Mode in Betaflight - Oscar Liang), alles staat goed ingesteld. Ook parameters zoals het minimum aantal satellieten en de minimale afstand zijn correct.

Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?

Thanks!
 
De instructies zijn voor een wat oudere versie van betaflight. Wellicht is hier iets in veranderd. Meen te lezen dat minimal distance via CLI moet worden ingesteld bijvoorbeeld. Dit is in betaflight 4.2 volgens mij gewoon een setting. Verder kan die minimale afstand best de oorzaak zijn (drone nog niet ver genoeg van je af). Het is raadzaam om even te kijken naar Joshua Bardwell op YouTube. Die legt ook goed uit wat de failsafe settings doen. Verder is hij nu ook bezig alle features van betaflight 4.3 uit te leggen. Daar zal ook de GPS rescue voorbij komen denk ik (of al geweest).