Graag jullie mening over deze n2000 standpunten.

Dank @Vranz van Maaren ! Ik had dit al een paar keer gelezen en meende ook dat het niet zo is dat drone vliegen per definitie verboden was in N2000 gebieden. Wat ik wèl lastig vindt is als je niet makkelijk kan vinden of dat wel of niet geldt. Voor de Biesbosch staat bijvoorbeeld heel duidelijk in het regelement dat hetniet mag. Voor de Utrechtse Heuvelrug kon ik nieteens een regelement vinden online, en dan heb ik behoorlijk mijn best gedaan! Ik ga eens op jouw link kijken of ik wat duidelijker informatie kan vinden.

Wel ben ik bang dat -als er gevraagd wordt om duidelijker regels omtrent Natura 2000- het voor de wetgever/beheerder het allermakkelijkst is om gewoon te zeggen dat het er verboden wordt...
Dat je niets kunt vinden over de Utrechtse Heuvelrug is logisch. Dat is namelijk vast een mooi 'natuurgebied', maar géén N2000-gebied. Dit zijn de N2000-gebieden in Utrecht: www.natura2000.nl/gebieden/utrecht
 
  • Leuk
Waarderingen: JoostGT3
Ook alle Natura 2000 gebieden hebben van elkaar verschillende regels tav drone's....
 
Ook alle Natura 2000 gebieden hebben van elkaar verschillende regels tav drone's....
Begrijp ik uit jou reactie dat er in sommige natura2000 gebieden (Groningen/Drenthe/Friesland) dan wel gevlogen mag worden?
Ik was in de veranderstelling dat dat per definitie niet mocht.
 
Begrijp ik uit jou reactie dat er in sommige natura2000 gebieden (Groningen/Drenthe/Friesland) dan wel gevlogen mag worden?
Ik was in de veranderstelling dat dat per definitie niet mocht.
Maar dan echt sommige..... in bv Rijntakken staan drones wel benoemd maar niet als niet toegestaan.

Heb er een paar gecheckt waar ik dit tegenkom:

"Het gebruik van drones is de laatste jaren enorm in opkomst. Het is aannemelijk dat het gebruik van drones in en rondom Natura2000-gebieden significant negatieve effecten kan hebben voor een Natura 2000-gebied. In beginsel is het daarom niet toegestaan om met drones te vliegen boven Natura 2000-gebieden. In individuele gevallen kan aan de hand van een ‘voortoets’ beoordeeld worden of het gebruik van een drone mogelijk negatieve effecten heeft voor de aangewezen (typische) habitatsoorten en vogelrichtlijnsoorten. Afhankelijk van de voortoets kan, eventueel onder bepaalde voorwaarden ten aanzien van frequentie of plaatsen waar gevlogen mag worden, een Natuurbeschermingswet vergunning worden verleend voor het vliegen met een drone in een Natura 2000-gebied."