Greenpeace laat Superman-drone neerstorten bij kerncentrale

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Op een semi-ludieke wijze heeft Greenpeace gisteren aangetoond dat kerncentrales in Frankrijk relatief eenvoudig aangevallen kunnen worden met behulp van drones. De milieuorganisatie liet een drone in de vorm van Superman over het terrein van de Bugey-centrale bij Lyon (Frankrijk) vliegen en vervolgens crashen tegen één van de gebouwen op het terrein.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed01 en hardeman
Wat wil Groenepies nu aantonen dan? Dart een drone heel erg gevaarlijk is of dat een kerncentrale simpel en goedkoop met wat netten daar beschermd tegen is?
 
Wat een flauwekul. Als je een kerncentrale wilt saboteren ga je dat niet met een drone doen.
Next.
 
Dat is de reden, dat ik nooit lid zal worden van dat soort clubs. Je brengt mensen op een idee wellicht.
 
Zo bedoelde ik 'm eigenlijk niet. Ze zoeken iets wat er niet is.
Een aanval met een drone (zo creatief is dat nou ook weer niet) op kerncentrale is geen realistische dreiging. Als je daadwerkelijk een centrale wilt aanvallen zijn er effectievere manieren dan met behulp van een drone. Wat kun je nu uithalen met een drone?
 
Hang ipv een beetje lollig ogend superman pakje, 1 of 2 kilo explosief materiaal aan je drone en het wordt meteen een heel ander verhaal.
Stuk minder lollig maar rete effectief.
Dat is de lering van dit volgens sommige oh zo onbenullig en lachwekkend verhaaltje.
En daar helpt echt geen geofencing tegen.

Verzonden met mijn HTC U11 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Happy Dronepilot
Hang ipv een beetje lollig ogend superman pakje, 1 of 2 kilo explosief materiaal aan je drone en het wordt meteen een heel ander verhaal.
Over de effectiviteit van explosieven heb ik te weinig kennis. Maar stel, je hebt gelijk. 2 kilo explosieven is genoeg om een kerncentrale te saboteren. Dan vind ik het nog ver gezocht dat die explosieven er met een drone naar toe zouden worden gebracht.
 
Over de effectiviteit van explosieven heb ik te weinig kennis. Maar stel, je hebt gelijk. 2 kilo explosieven is genoeg om een kerncentrale te saboteren. Dan vind ik het nog ver gezocht dat die explosieven er met een drone naar toe zouden worden gebracht.
Zo ver gezocht is het niet in Syrië zijn matrice toestellen met bommen eronder gevonden

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Nu heb ik van explosieven weer wel beetje kaas gegeten. Welk explosief van 2 kilo zit je aan te denken om bij de reactor binnen te komen? Denk beetje granaat effectiever vanuit een loop verschoten kan worden dan vanaf en drone naar beneden te poepen. Maar ik kan het mis hebben? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Ik denk allebei maar bedenk eel dat helaas in 2018 terroristische dreigingen nog steeds groot zijn ook al lijkt een drone onschuldig in verkeerde handen kan het doeltreffend zijn

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk allebei maar bedenk eel dat helaas in 2018 terroristische dreigingen nog steeds groot zijn ook al lijkt een drone onschuldig in verkeerde handen kan het doeltreffend zijn

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
Nou geloof mij nou maar dat een explosief los vanaf een drone echt niet een kerncentrale tot aan reactor zomaar gaat bereiken hoor. Dus dat behoort meer tot fantasie dan realiteit. En alles dichttimmeren om gekken normaal te laten doen is net zo onrealistisch als gewoon terroristen te gaan verbieden.
En daar verander een drone echt niks aan hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Een kernreactor heeft een grote koeltoren onder die koeltoren zitten koelelementen die het radioactieve proces afkoelen als je daar een explosieve drone op laat vallen dan raakt de reactor oververhit en krijg je een ontploffing zoals in Tsjernobyl

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Een kernreactor heeft een grote koeltoren onder die koeltoren zitten koelelementen die het radioactieve proces afkoelen als je daar een explosieve drone op laat vallen dan raakt de reactor oververhit en krijg je een ontploffing zoals in Tsjernobyl

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
Nou dat word dan verhuizen als dat realiteit is met een iets god mag weten wat van 2 kilo :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Zit net te denken, stel je voor een zweefvliegtuig zonder explosieven die op dat fragiele dak valt.

Zweefvliegen snel verbieden!
 
Een kernreactor heeft een grote koeltoren onder die koeltoren zitten koelelementen die het radioactieve proces afkoelen als je daar een explosieve drone op laat vallen dan raakt de reactor oververhit en krijg je een ontploffing zoals in Tsjernobyl
De oorzaak van de Tsjernobylramp was niet het falen van de koeling. Er is een test uitgevoerd waarbij systeemfouten of verkeerde handelingen zijn uitgevoerd.
Kernramp van Tsjernobyl - Wikipedia
Wanneer een kerncentrale oververhit dreigt te raken wordt deze stilgelegd, zoals centrale van Doel in Belgie dit jaar. Daar is de centrale uit voorzorg stilgelegd toen een lek werd ontdekt in het noodkoelsysteem.
Kernreactor Doel stilgelegd na lek in koelsysteem
Ik denk dat je de veiligheidseisen, die heden ten dage aan een centrale worden gesteld, ruim onderschat.
Hoe veilig zijn kernreactoren in Nederland?
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Het dak is dus het zwakke punt. Had zelfs dan dus met een radiografisch vliegtuigje zo kunnen gaan. Wow, wie gaat brief schrijven aan aivd?
Hadden we zoiets als dit ook niet ooit met gasverlichting?