Had even niets te doen, maar toch interessant...

  • Onderwerp starter Dennis Mengerink
  • Startdatum
Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
D

Dennis Mengerink

Guest
Laatst viel mij iets op, de leeftijd van de leden.
Aan de ene kant word ik er erg ontzettend vrolijk van, en aan de andere kant verdrietig.
De gemiddelde leeftijd van de vaste gasten op dit forum is +/- 49 jaar.
Waar ik vrolijk van word zijn de 'ouderen' die deze nieuwe snufjes onder de hoede nemen en er plezier aan beleven.
Het ergste vind ik dat er zo weinig animo is onder de jonge garde onder ons.
Ik vind het onvoorstelbaar dat een techniek die misschien wel heel groot gaat worden niet interessant is voor de jeugd.
Zo'n 2 jaar geleden een voorlichting gegeven op een basisschool met achteraf een briefje voor de ouders om je aan te melden om onder mijn expertise jouw kind te laten ervaren hoe het is om met een drone te vliegen
(1 op 1). Gewoon omdat het kan, en ook nog eens gratis!!! Omdat ik het leuk vind om kennis over te brengen.
Dus niet, geen enkele aanmelding.

Waar ligt dat aan vraag ik mij af...

Dit moest ik even kwijt en vraag mij af hoe jullie daarover denken.

Groet, Dennis.
 
Laat ik als eerste zeggen dat er hier wel jonge leden zijn maar lang niet zo actief

En als tweede het budget staat kinderen alleen toe om speelgoeddrones te kopen die na 2 keer crashen en dan is de lol er af

Ten derde dat de jongeren forums mijden omdat ze ze eigenlijk niet nodig hebben doordat ze alles zelf uitvinden

Wat ik ook wil zeggen is dat ik de laatste tijd vlakbij een voetbalveldje vlieg en dat jongetjes en meisjes van 6 jaar soms echt goeie vragen stellen

Nog even een klein verhaaltje pas had ik een jongetje van ongeveer 11 die me al wist te vertellen dat ik niet hoger als 120 meter mocht komen

Oftewel ik denk dat jongeren het interessant vinden maar er gewoon niet toe komen om zich hier in te schrijven




Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en Sjakie
Je hebt helemaal gelijk, echter vind ik de gemiddelde leeftijd veel hoger dan gedacht. Uiteraard speelt de prijs ook mee maar er lopen hier ook meerdere zeer jonge kids met een dikke Iphone in de handen. Ik had gewoon veel meer jongeren verwacht in dit innovatieve tijdperk. PS het is niet bedoeld om de leeftijd aan te vallen hoor, alles is goed bedoeld


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Goed verhaal Hardeman. Naar mijn mening heb je het daar bij het rechte eind.

Ik werd trouwens ook een keer verrast door een jongetje die, met een nette 'mag ik wat vragen', echt goede vragen begon te stellen. Zijn vriendje was het al snel beu, maar hij bleef geïnteresseerd alles bekijken.
 
Je hebt helemaal gelijk, echter vind ik de gemiddelde leeftijd veel hoger dan gedacht. Uiteraard speelt de prijs ook mee maar er lopen hier ook meerdere zeer jonge kids met een dikke Iphone in de handen. Ik had gewoon veel meer jongeren verwacht in dit innovatieve tijdperk. PS het is niet bedoeld om de leeftijd aan te vallen hoor, alles is goed bedoeld


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dat is de schuld van hun ouders die kopen eerder een iPhone dan een drone

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Hardeman weet het uitstekend te verwoorden en die is misschien het jongste lid.
Zelf loop ik tegen de 78 en ben ooit begonnen met modelvliegen op zo’n 10 jarige leeftijd en heb het modelvliegen nu ingeruild voor dronen. Ik ben altijd gefascineerd geweest van vliegtuigen, heb daar ook een brevet in gehaald. Over iPhones ed is een kwestie van wat jongeren nu erg interessant vinden en ook ouderen zie constant op het toestel kijken om maar niets te missen. Ergens moet je wel van techniek houden om onze hobby uit te oefenen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Jullie hebben het allemaal perfect opgeschreven en helemaal mee eens.
Ben zelf nu bijna 65 dus de gemiddelde leeftijd is idd vrij hoog

Verzonden met mijn Moto G (5) Plus en de Dronepilots.nl app
 
<ironie> Ja, PHTB, trekt zo het gemiddelde wel omhoog <\ironie>
Fantastisch om te zien hoe actief je nog bent met de hobby en goede adviezen geeft. Mocht ik over precies 30 jaar ook die leeftijd bereiken, dan ben je mijn voorbeeld!
Nieuwsgierig en meegaand met de nieuwere technieken.

On topic: ik denk / verwacht dat een forum niet een goede afspiegeling is, omdat 'de jeugd' op andere media actiever zijn. Een forum is toch wat anders.

Daarnaast denk ik dat de jeugd toch snel weer voorbij schiet aan het dronen. Beetje vergelijkbaar met andere RC speelgoed. Super leuk om er eventjes mee te spelen en dan door naar het volgende speelgoed.
Het wordt pas echt leuk als je bijvoorbeeld iets hebt met mooie beelden maken of snelheid (races).

En natuurlijk het beschikbare budget.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB
Als oprichter van dit forum heb ik hier ook wel wat ideeën bij :). Een forum is eigenlijk hartstikke ouderwets, de jeugd zit liever op sociale media. Er zijn dan ook talloze social media kanalen waar er over drones wordt geleuterd. De reden dat ik samen met @fredz dit forum heb opgericht is dat het zonde is dat er zoveel kennis 'opgesloten' zit in die social media communities. Vaak zijn de discussies daar alleen zichtbaar voor groepsleden. Het voordeel van een forum zoals dronepilots is dat alle antwoorden en tips die in de loop der tijd worden verzameld openbaar zichtbaar worden en ook via Google te vinden zijn. Na verloop van tijd groeit een forum dus uit tot een echte vraagbaak die voor iedereen toegankelijk is, ook als je niet op social media zit. Het nadeel is dat je minder aanwas hebt van jongeren die de grootste deel van hun tijd rondhangen op Instagram, Snapchat etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
De teneur van deze discussie is volgens mij, dat de “jeugd” zo weinig belangstelling heeft voor de techniek , de fotografie en vooral ook de lol aan het vliegen met drones.
Als modelvlieger ben ik ook lid van Modelbouwforum en daar worden door jong en oud veel kennis gedeeld over de techniek van het bouwen , het vliegen , de elektronica etc.
Toch meer een forum van techneuten en op de vliegclubs zie je ook veel jonge leden, naast de “gevorderden”.( 50 plussers)
Zonder iemand te kort te willen doen is MBF meer voor professionels en Dronepilots.nl meer voor hobbyisten.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Op MBF is een afdeling multicopters en die vliegen met praktisch 100% zelfbouw drones in tegenstelling tot dronepilots , die meer met kant en klare drones vliegen.
Het verschil tussen het een en ander, heb ik al aangegeven in mijn vorige topic.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Misschien kan je de leden van d3 modelbouwforums eens attenderen op dronepilots.
Hoe mee leden hoe meer kennis/vreugd

Marcel

Op MBF is een afdeling multicopters en die vliegen met praktisch 100% zelfbouw drones in tegenstelling tot dronepilots , die meer met kant en klare drones vliegen.
Het verschil tussen het een en ander, heb ik al aangegeven in mijn vorige topic.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Je haalt mij de woorden uit de mond, modelbouwers zijn een stuk creatiever met de handjes.
 
Dennis, ieder zijn meug en hobby. Ben lid van beide forums, bouw zelf modelvliegtuigen, lid van een modelvliegclub ,maar vlieg met een DJI Mavic Pro Platinum.
Je ziet dus , dat beide varianten mogelijk zijn.
NB. De leden van dronepilots zouden eens een kijkje nemen op Modelbouwforum.nl



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Dennis, ieder zijn meug en hobby. Ben lid van beide forums, bouw zelf modelvliegtuigen, lid van een modelvliegclub ,maar vlieg met een DJI Mavic Pro Platinum.
Je ziet dus , dat beide varianten mogelijk zijn.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dat spreek ik ook niet tegen, uiteraard zijn er veel overeenkomsten. Zelf ook erg veel aan modelbouw gedaan, van styrowings tot houten kisten, zelfs nog met een 2,5cc 'dieseltje'. Maar als ik mijn hobby's zou moeten opnoemen zou ik ze wel apart zien.
 
Misschien geven jongeren hun geld liever aan andere dingen uit. Ook kan het feit dat er veel beperkingen zijn het oninteressant maken. Jongeren in de grote steden mogen al sowieso daar niet vliegen. Hou je dus de periferie of het platteland over.
Het is maar een overweging ...


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Je hebt helemaal gelijk, echter vind ik de gemiddelde leeftijd veel hoger dan gedacht. Uiteraard speelt de prijs ook mee maar er lopen hier ook meerdere zeer jonge kids met een dikke Iphone in de handen. Ik had gewoon veel meer jongeren verwacht in dit innovatieve tijdperk. PS het is niet bedoeld om de leeftijd aan te vallen hoor, alles is goed bedoeld


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Zodra je Snapchat in die drone bouwt en zorgt dat je over 2 jaar gespreid kan betalen, kan je die vergelijking maken :p
Alle gear om FPV te vliegen komt al snel rond de €400,- uit als je voor een simpele (zelfbouw) FPV racedrone gaat, en dat is al snel enkele duizenden euro's als je een DJI wil. Dat zijn bedragen die zelfs voor volwassenen een belemmering vormen om in te stappen, te meer omdat de kans dat vrienden en kennissen er ook even een kopen om gezellig mee te doen in beide gevallen niet groot is.