Hallo

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MartijnDijkstra

New Member
Lid geworden
15 jun 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
42
Locatie
Friesland
Hallo allemaal,

Mijn naam is Martijn en ben nieuw hier.

Mijn ervaring met drones is minimaal. Heb een tijdje een DJI pro gehad. Maar gebruikte slechts een heel klein deel van de opties en wou wat compacter. Sinds vorige week heb ik een DJI mini. Prachtig toestel!
Ik loop echter tegen 2 probleempjes aan. Als ik vlieg stottert het beeld best wel, was ik totaal niet gewend. Als ik een stukje film afspeel is de kwaliteit net zo beroerd. Maar als ik het stukje film download van de drone is de kwaliteit wel top. Lijkt me een verbinding probleem?

Het tweede waar ik tegenaan loop; als ik dan een een stukje film heb gedownload, staat er bij het afspelen de hele tijd alle camera instellingen in beeld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
 
Welkom Martijn!

Kan het zijn dat je de drone te ver van je vandaan laat vliegen? Of dat je in de buurt van stoorzenders vliegt, waardoor de verbinding gaat haperen? Of gebruik je een oude smartphone die het allemaal niet meer zo kan bijbenen?

Die camera-instellingen in beeld kun je weghalen via het Advanced Shooting Settings menu, en dan Video Subtitles uitzetten.

Groetjes Wiebe
 
Wiebe,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik vlieg met dezelfde telefoon en in dezelfde omgeving, boven een weiland achter ons huis, als met de pro. Ik krijg soms op 200 meter afstand ook al de melding dat de connectie niet optimaal is en op 300 meter begint het beeld echt enorm te haperen. Dat lijkt me ook niet normaal.

Dat van die instellingen heb ik gevonden. Thanx!

Martijn
 
Het is niet altijd je telefoon zelf, maar wat belangrijker is de SDkaart, je moet echt een suppersnelle hebben, in het handboek staat een hele reeks aanbevolen modellen b.v. Sandisk Extreme.
 
Lijkt mij inderdaad een verbindingsprobleem. Misschien verstoring door de omgeving?
Of misschien eerst de telefoon in de vliegtuigstand zetten?
 
Op de vliegtuigstand krijg ik geen melding meer over de connectie, dat is top. Maar het beeld blijft schokkerig. Eigenlijk al vanaf een paar meter afstand... Dit hoort bij een mini niet zo te zijn lijkt mij?!
 
Hmm, da's toch een recent model Android telefoon?

Wat je zou kunnen proberen is het volgende: kijk of je iemand kent met een iPhone, installeer dat de DJI Fly app even op, en kijk wat er dan gebeurt als je gaat vliegen met de MM. Als de verbinding dan wel goed is, dan weet je iets beter waar je het probleem moet zoeken.
 
S9 is een vrij recent model. Met de dji pro vloog ik hier ook mee. Heb tot 1200 meter gevlogen. Super scherp beeld.

Ik ga het met een iPhone proberen.

Bedankt
 
Hoi Martijn.

Ook ik heb vaak dat probleem.
Heb zelf een samsung s8 en een extreme scandisk 128gb kaart erin zitten.
Dit kan het probleem niet zijn.
Heb al vaker gelezen dat het bereik vd mini tegen valt, en na 200 tot 300 meter al verbindings problemen zijn, en het beeld begint te haperen. Ook bij mij dus.
Was vd week op Texel, toch écht de ruimte daar, maar toch houd het op bij 300 meter.
Ben benieuwd wat de oplossing zal zijn.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Martijn.

Ook ik heb vaak dat probleem.
Heb zelf een samsung s8 en een extreme scandisk 128gb kaart erin zitten.
Dit kan het probleem niet zijn.
Heb al vaker gelezen dat het bereik vd mini tegen valt, en na 200 tot 300 meter al verbindings problemen zijn, en het beeld begint te haperen. Ook bij mij dus.
Was vd week op Texel, toch écht de ruimte daar, maar toch houd het op bij 300 meter.
Ben benieuwd wat de oplossing zal zijn.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app

Hmmz.. Ben jij er al mee terug geweest naar de verkopende partij? Het lijkt mij toch niet normaal dat je na paar 100 meter al zoveel beeld kwaliteit verliest.
 
De radioverbinding tussen de Mini en de controller is gebaseerd op Wifi. Een paar honderd meter is in de praktijk toch wel het max haalbare. Je moet echt een drone hebben met OcuSync voor een veel beter bereik.
 
De radioverbinding tussen de Mini en de controller is gebaseerd op Wifi. Een paar honderd meter is in de praktijk toch wel het max haalbare. Je moet echt een drone hebben met OcuSync voor een veel beter bereik.
Duidelijk verhaal, heb ik nog invloed op een zo goed mogelijk wifisignaal?
 
Het kan ook aan het kabeltje liggen wat tussen de telefoon en de controller zit, probeer even een andere te plaatsen.
wi-fi uitzetten, vliegtuigstand uitzetten, dat zijn de eerste zaken die je makkelijk even kan controleren.