haperend beeld mavic air 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Joost de Laat

New Member
Lid geworden
16 jan 2021
Berichten
14
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
68
Locatie
Nijmegen
Sinds kort flikkert, of beter hapert mijn beeld op de RC en ook in de films die ik maak met mijn Mavic Air 2. Er is bij mijn weten niets bijzonders gebeurt. Het maakt niet uit of ik opsla naar intern of extern geheugen. Ik heb Gimbal kalibratie gedaan. Komt dit iemand bekend voor en in welke richting moet ik de oplossing zoeken. De firmware is bijgewerkt naar de laatste versie.
Bedankt voor de hulp.
 
Heb je ook de frame rate instelling nagekeken?
Misschien even anders instellen om te kijken wat er dan gebeurt.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Sinds kort flikkert, of beter hapert mijn beeld op de RC en ook in de films die ik maak met mijn Mavic Air 2. Er is bij mijn weten niets bijzonders gebeurt. Het maakt niet uit of ik opsla naar intern of extern geheugen. Ik heb Gimbal kalibratie gedaan. Komt dit iemand bekend voor en in welke richting moet ik de oplossing zoeken. De firmware is bijgewerkt naar de laatste versie.
Bedankt voor de hulp.
Probeer met een calibratie van de IMU het probleem op telossen.
 
Ondanks dat ik het niet met rowiri 15 eens ben zou het toch kunnen werken als door onstabiele bewegingen het toestel gaat trillen en daardoor misschien loszittende elektronica ook.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi beste Joost, wat Guido heeft geschreven kan wel eens de oplossing zijn.
Maar ik kreeg een melding op het scherm. Die heb jij niet gekregen?
Groet Jan


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Wat ook mogelijk is een verkeerde keuze van snelheid, video opnemen steeds op " Cine " en niet op " Normal " of " Sport "
 
Ik vlieg steeds op 'normal' en ik heb een sd-kaart die volgens alle topics op bv dronewatch zou morten voldoen. Contact gezocht met DJI- support en die konden me online niet helpen en ze hebben me bijna per omgaande post een nieuwe drone gestuurd. Ik moest daarvoor wel DJI express service ter waarde van 80 euro aandchaffen. Ik vind het netjes.