Heb ik een A2 wel nodig?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Max*

Active Member
Lid geworden
19 jan 2021
Berichten
256
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
59
Locatie
Tielt WVL
Website
zsecurity.com
Hey

Recreatief vliegen met een A2 drone, is dit interessant vraag ik mij af. Heb ik dat nu echt nodig?

In de praktijk lijkt mij dat niet zo simpel, een constante afstand te garanderen tijdens de vlucht. Het zal in de meeste gevallen niet kunnen of niet mogelijk zijn. Op bepaalde plaatsen (woonwijk,kern van het drop, natuurgebieden,..) kan je niemand verplichten afstand te houden omdat je wil vliegen, fietsers, wandelaars, spelende kinderen, de buren.
Als je een constante afstand kunt garanderen ( politie, brandweer, bevoegde bedrijven) dan is het meer nuttig.

De A1 C1 drone is in mijn ogen iets om naar uit te kijken en minder naar een A2.

Huidige wetgeving is niet voor eeuwig. Die kan nog aangepast worden.()
Afhankelijk van het algemeen vlieggedrag in de open klasse.

Max
 
Dat Is precies de reden dat Ik nu begonnen ben met sub 250 gram. Zeker nu is het moeilijk om buiten een rustige plek te vinden zonder mensen. Tenminste, in de omgeving Rotterdam. Alle buitengebieden overspoelen met mensen overdag. Ik kan goed afstand houden maar hoef niet panisch in de gaten te houden of er iemand langsloopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max*
Hoi,

Ik volg je volledig, op dit moment misschien een slimme zet.
Kga zeker geen nieuw spul kopen en wacht nog even geduldig af.
Voor mezelf zie ik nu nog niet het nut van een A2.
Eens de drones klasse A1C1 op de markt komen, wat zal die dan minder kunnen dan een A2 vraag ik me af of net andersom.
Ik weet het. er zijn nog geen A1C1 drones. Kassa kassa die komen nog wel. Misschien wel vroeger dan sommig denken.
Het draaiboek voor producenten met de vereisten waaraan een CX zal moet voldoen zal toch geen jaren gaan duren denk ik dan.

De meeste jongens op het forum gaan ook voor de A2 en dat is prima hoor.
Momenteel voor mezelf dan, neem ik genoegen met A1/A3.

Max