Heerlijke eerste vlucht ..tot...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

scorpioo

Active Member
Lid geworden
8 apr 2022
Berichten
131
Waarderingsscore
83
Punten
28
Leeftijd
63
Locatie
Leidschendam
Alles voorbereid, plekje zoeken.
Mijn vrouw wilde mee en dus op de fiets met zijn tweeën erop uit.

Mooi veldje in de buurt gevonden waar je mag vliegen en dus afgestapt en daar mijn eerste vlucht gehouden.
Schitterend en wat een fijne drone.
Echter kreeg k wat problemen met de app, connectie weg , beeld weg , op RTH gedrukt en ging goed.
Ook hoog gezet en beelden rondom bekeken en bedacht me ineens dat k ook ff moest opnemen.
Dit gedaan , heb dus iig een stukje film .
kreeg al vrij aardig de skill te pakken en ging op lagere hoogte naar een boom toe en stopte daar ruim op tijd .
Ja boom ja ...dom dom dom , beter een open veldje als eerste vlucht gekozen maar goed , ik keek alleen nog op de telefoonbeelden en vloog langzaam achteruit van de boom weg en genoot van het uitfaden de boom in beeld tot mijn vrouw riep en ik naar de drone keek die zich in de boom verderop achteruit tussen de takken bewoog.
Flats ..k kreeg hem naar voren maar oncontroleerbaar was hij wel.

Man o man , sneu als ik ben links achter poot gebroken en de achterste bladen.
bladen heb k wel en zijn zo te vervangen maar de poot zal ik moeten bestellen.
Tot dat hier is kan ik nog proberen deze te lijmen maar zie maar eens een goede dissasamble video van dit type te vinden.
Heb hem grotendeels uit elkaar maar heb getracht (zie foto's ) deze as (de blauwe)
1.jpg

Dit zijn nieuwe

asjes.jpg
eruit te halen , eerste gedeelte gaat maar verder niet , wellicht moet ik hem een kwartslag draaien en trekken maar jongen , ben toch bang nog meer te breken.
Toch zal hij eruit moeten ..ook lijmen doe ik niet als ie er nog in zit , gaat dan maar halfslachtig en voor je t weet lijmt t superdunne supergleu nog meer vast wat je niet wilt.

Wat een begin niet ??
Ter verdediging van mijn stommiteit moet ik erbij vermelden dat ik vorig jaar een herseninfarct heb gehad waar ik niet geheel van ben genezen en niet zal doen ook is de verwachting :rolleyes::oops: hoopte dat dit me goed af zou gaan.
Alhoewel dit natuurlijk beginners "geluk" is ook en een ieder dit kan overkomen :p
Das wel ook de reden dat ik zoekende was naar zaken die k nog wel kan om van t leven te genieten en moet zeggen dat dit goed ging tot de crash .
Als dit is gerepareerd ga k in t vervolg op een groot veld dus, geef niet zo maar op ;-)

zal dus nog wel even duren voor k weer kan vliegen...als er niet nog meer kapot blijkt te zijn ...zucht


Update..:

Besloten ,daar hij (de linker achterpoot)in de lockstand stond en ik de as er niet uitkreeg, de poot toch te lijmen, tevens een spalkje (hard dun kunststof ) erop gelijmd.
Koffer aangepast zodat ie ook met gestrekt linkerbeen er inpast .:cool:
Zo kan ik iig vliegen ..en kijk hoe lang ie dat volhoudt...verwachting/hoop is heel lang.

Deze drone is bedoeld om te kijken of t gaat bevallen en indien wel komt er vanzelf een wat professionelere.(met obstakel sensoren ;))
Als deze het dan nog steeds doet blijft deze ook uiteraard in gebruik.



Greetz,

Scorpioo
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vranz van Maaren
Wat een verhaal en ondanks je voorzichtigheid ( en de aanwijzingen van je vrouw) gaat het toch nog mismaar vergeet niet dat dit geld voor de meeste mensen die Drone vliegen, wij maken allemaal eens deze (of nog meer) fout maar twijfel vooral niet aan jezelf ondanks je hersen infarct wat heel begrijpelijk is, maar kijk naar wat je nog wel kan en dat is genieten en ervan te leren vliegen met een Drone
dit maakt je sterker dan wat dan ook heb vertrouwen in jezelf.


Verzonden via mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Wat Bram zegt, het is niet de vraag 'of' het fout maar 'wanneer'. Vroeg of laat komen er een keer brokken. Bij jouw helaas wat vroeger. ;)
En ja, ook ik heb brokken gemaakt met een drone en meerdere helicopters.
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Een pragmatische oplossing; daar houd ik wel van :)

De oorzaak ligt niet echt bij jou persoonlijk (fysiek), maar bij de beperkte "situational awareness" wanneer je alleen op een scherm kijkt wanneer je vliegt. Dit is precies de reden dat de regel is dat je VLOS (Visual line of sight) hoort te vliegen en dus officieel niet "vanaf een scherm". Ik weet ook wel dat bijna niemand dat doet, maar dit is dus precies de reden voor de regel.

Een harde les om te leren, op deze manier! Maar je bent absoluut niet de enige die dat overkomen is of nog zal overkomen.
En welkom in het semi-zelfbouw segment :D
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo en JH54
Dank jullie....heb voor een 20 euro een Eachine E58 erbij gekocht voor t oefenen.:)
Voelt wat minder sneu als die eens crashed en zo te zien op youtube kan ie tegen stootjes
Eachine E58.jpg
 
Kijk eens naar een phantom4 pro
Bevalt mij prima en heeft sensors rondom.
Wel aanzetten en hou vertrouwen in jezelf!
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Ik zou niet beginnen aan reparatie met superlijm. superlijm is veel te hard en breekt binnen de kortste keren.
Voor €25 heb je een nieuwe poot op Aliexpress. Om de ''as'' te demonteren zet je hem precies op het punt tussen ''inklappen'' en ''uitklappen'' [dan is die spanningsvrij en trek je hem zo naar boven].
 
Dank je.. Das een goede tip.. Kon nergens een repair .. Tear.. Of disassemble vinden van deze drone hoe de as te verwijderen.
De super lijm is voor de naadloze verbinding.. De spalk voor de langere duur.
T is industriële super lijm en we hadden er goede ervaringen mee dus 't zal een tijdje zitten.
Als hij 't maar lang genoeg uithoudt voor genoeg vluchten waarna ik een betere.. Meer professionele done aanschaffen wil.
Tot die tijd oefenen..veel oefenen... Maar vooral veel plezier hebben... Mooie beelden maken en uitzoeken welke nieuwe dat dan gaat worden.
Nu 2 in beeld..
DJI mini 2 (licht en dus meer toegestaan)
DJI Air 2. Groter.,sterker en mooiere beelden

Voor de liefhebbers wilde ik hier 't filmpje van de crash toevoegen
Verkleind 720 p ipv 1080 en ingekort.. Hij vloog nog uit de boom en leek te redden maar door de poot onbestuurbaar en crash.
Maar lukt me niet.
Misschien lukt 't me later achter de pc eens

Maar goed.. Met dit mooie weer en de drone voorlopig gerepareerd en de goedkope oefen drone heb er zin in ☺️

Geniet van 't mooie weer en fijne paasdagen
 
En hier één van mijn crashes, met de Hubsan Zino:
;)
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
@Snitsernl T s wat om te zien , konden we soms maar de tijd een stukje terugdraaien, maar aan de andere kant ...dit is wel hoe we leren ;):cool: , dank je voor delen (wilde hier een duimpje plaatsen maar de keuze is hier nogal beperkt qua smileys)


@rcee Hieronder overzicht van de verschillende lijmen van Loctite.
Had er voor de volledigheid bij moeten vermelden dat k nummer 406 gebruik hiervoor.
R zijn nog betere voor mij deze voldoet , let wel ...bij dit type kunststof en je hebt groot gelijk erop te wijzen ...er zijn lijmen die knappen of zelfs bepaalde kunststoffen oplossen en dan ben je met je drone die dit kunststof dan blijkt te hebben zwaar t bokje.


1650112071718.png

Heb vandaag net trouwens nog een dun laagje zelf vulkaniserende tape omheen gedraaid.
K ben graag grondig en t lijkt ook nog eens beter B)
 
@Snitsernl net je youtube kanaal bekeken , mooie beelden hoor ;)

Zie dat je een mini 2 ook hebt .
K wil mezelf dwingen eerst een tijdje met de MJX Bugs 16 pro te vliegen , denk dat de beeldkwaliteit te vergelijken is met jouw Hubsan Zino.
Zal de MJX altijd houden maar denk nu al na over wat ik daarna zal aanschaffen...als de mini 3 er is zullen de prijzen wel aardig zakken van de mini 2 en air 2 (waartussen ik twijfel) .
Toch ff wat betere beelden en beter spul overall.
De twijfel zit hem vooral in het prijsverschil tussen de mini 2 en de air 2 en of t dat waard is .
Maar goed...heb nog plenty of time voor t zover zal zijn.

Eerst maar eens de beelden en ervaring opdoen met de MJX

Is wel inspirerend, die filmpjes op youtube en t forum hier ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL