Heftige dronebeelden vanaf La Palma

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Vreselijk voor die mensen daar...kan je nagaan, men zegt dat de aarde 6 miljard jaar oud is...6000 miljoen:oops:....en toch kolkt het van binnen nog steeds.
En draait na al die tijd nog steeds rondjes om zijn as. Meestal word ik appelig aangekeken als ik zulke verwonderingen uit.
 
Ik zag vanavond op YT nog deze video uit 2017:

Hopen maar dat dit scenario niet uitkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram71
Vreselijk voor die mensen daar...kan je nagaan, men zegt dat de aarde 6 miljard jaar oud is...6000 miljoen:oops:....en toch kolkt het van binnen nog steeds.
Gelukkig dat het nog van binnen blijft kolken ! Zoniet dan is het met ons aardse bestaan snel afgelopen ...
 
En draait na al die tijd nog steeds rondjes om zijn as. Meestal word ik appelig aangekeken als ik zulke verwonderingen uit.

Dat zal die ook voorlopig nog wel blijven doen, met of zonder ons.
Saillant detail, de rotatie-as van de aarde is inmiddels meetbaar verschoven ten gevolge van het afnemen van het pool-ijs (naast de variatie die er toch al in zit). Dus ja, ze blijft draaien, maar dat wil nog niet zeggen dat het leefbaar blijft


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Dat zal die ook voorlopig nog wel blijven doen, met of zonder ons.
Saillant detail, de rotatie-as van de aarde is inmiddels meetbaar verschoven ten gevolge van het afnemen van het pool-ijs (naast de variatie die er toch al in zit). Dus ja, ze blijft draaien, maar dat wil nog niet zeggen dat het leefbaar blijft
Dat vind ik ook zo schattig van die mensen die roepen 'we moeten de aarde redden'. Die aarde redt zich ook wel zonder ons.
*en ik snap inmiddels ook wel dat de aarde blijft draaien vanwege traagheid (inertia) ;)
 
Vreselijk voor die mensen daar...kan je nagaan, men zegt dat de aarde 6 miljard jaar oud is...6000 miljoen:oops:....en toch kolkt het van binnen nog steeds.
Sorry, ik heb mij vergist, ik schreef 6 miljard jaar, maar het is slechts krap 5 miljard (volgens Wiki) :

"" Radiometrische dateringen hebben uitgewezen dat de Aarde 4,57 miljard jaar geleden is ontstaan ""

Ik moet hier natuurlijk geen nep-nieuws gaan verkondigen. ;)
 
Nee, dat kunnen we hier natuurlijk niet hebben ....