Helicopterdrone op planeet Mars

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Mmm, niet alles gaat in een keer goed; zie bijvoorbeeld de eerste vlucht.
Zo lang hij na elke testvlucht maar weer op zijn pootjes eindigt. Anders is het afgelopen.
 
Het staat me bij dat ik ergens heb gelezen (kan het nergens meer terug vinden), dat de drone maar vijf vluchten kan maken.
Kan iemand van jullie dat plaatsen?
 
Het staat me bij dat ik ergens heb gelezen (kan het nergens meer terug vinden), dat de drone maar vijf vluchten kan maken.
Kan iemand van jullie dat plaatsen?
Ook uit het artikel: "De Ingenuity kan naar verwachting ongeveer vijf keer vliegen, telkens enkele honderden meters verder. "
 
Oh ja, daar staat het ook. Maar ik kan die restrictie van maximaal vijf keer niet helemaal plaatsen. Slijt er iets, verbruikt er iets?
 

NASA verlengt missie van Marshelikopter Ingenuity​

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Nou, vlucht vier is dus wel degelijk gelukt. De gemaakte foto's volgen zodra ze binnen zijn.
Kijk, dat willen we horen.

Heb jij nog iets gelezen over een maximaal aantal van vijf vluchten? Ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ik zou er in ieder geval zelf geen enkele reden voor kunnen bedenken.
 
Nee, van die vijf vluchten heb ik nergens (anders) gelezen of gehoord nog. Misschien was het het aantal vooraf officieel geplande vluchten, zonder verdere voorkennis?

Je leest de grootst mogelijke onzin in de media, verkeerd gelezen/geïnterpreteerd door journalisten zonder de benodigde achtergrondkennis, of misschien zelfs van mediabedrijf met een zekere agenda..

Rovers Spirit en Opportunity waren volgens mij ontworpen voor een missieduur van 90 dagen (of sols?) en hebben uiteindelijk vele jaren op Mars rondgereden.

Als het meezit is experiment Ingenuity (als in "uitproberen of het überhaupt kan werken als we hem op Mars krijgen, met hopelijk zelfs wel de vijf vluchten die we minimaal zouden willen maken om dingen te testen...") misschien nog wel maanden of zelfs jaren ondersteunend aanwezig bij het werk waarvoor Perseverance naar Mars is gestuurd.

Dat laatste hoop ik echt..
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de vierde vlucht is met de microfoon op de rover ook geluid van Ingenuity opgenomen blijkbaar.

Indrukwekkend verhaal en technische mijlpaal, minder indrukwekkend geluid, als ik heel eerlijk bent..

Maar ja, 80m ver en in de atmosfeer van Mars. Misschien nog een keer een betere opname tijdens een toekomstige vlucht?

[Nu met werkende link.]
 
Laatst bewerkt: