Help me!

WieskeV

New Member
Lid geworden
20 nov 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
18
Hi,

Mijn naam is Wieske Voeten en ik studeer Entrepreneurship & Business Innovation aan de Universiteit van Tilburg. Ik ben met mijn groepsgenoten bezig met een opdracht over windmolens en de inspectie daarvan. Nu weten we dat dit vaak met drones wordt gedaan en dat hiervoor vaak aparte bedrijven voor worden ingehuurd. Is er iemand die hier meer over weet? Of ben jij iemand die voor zo'n bedrijf werkt en/of deze inspecties uitvoert? Stuur me alsjeblieft een berichtje! Het wordt ontzettend gewaardeerd.

Alvast bedankt!

Wieske

RuudF

Member
Lid geworden
9 nov 2020
Waarderingsscore
6
Punten
8
Leeftijd
52
Hoi Wieske,

De windmolens zijn eigendom van de netbeheerder. Een voorbeeld van zo een netbeheerder in Nederland is Tennet. Er zijn andere netbeheerders voor de masten in de parken op de noordzee
Zij zijn het die hun masten inspecteren maar over het algemeen klimt men in de mast naar boven naar de gondel toe om zo de dynamo en de koppelingen op scheurtjes te controleren.

Bel eens met Tennet om te zien of zij antwoord kunnen geven op jouw vragen.

Ruud

WieskeV

New Member
Lid geworden
20 nov 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
18
Hi Ruud,
Bedankt voor de tip! Ik zal contact met ze opzoeken.

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Waarderingsscore
899
Punten
113
Leeftijd
55
Ik durf het bijna niet te vragen aan een universitaire student, maar heb je al eens ge-Googled op "drone inspecties" voor een overzicht van professionele bedrijven?

WieskeV

New Member
Lid geworden
20 nov 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
18
Haha, je mag alles vragen. En dat heb ik zeker gedaan, maar hoopte hier iets informeler misschien iemand tegen te komen ;) niet geschoten altijd mis toch?

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Waarderingsscore
899
Punten
113
Leeftijd
55
Ik zou gewoon een rondje cold calls doen, mocht je dat ook al niet gedaan hebben. Er zal vast iemand zijn die je op weg wil helpen.