Typhoon H Herstellen verticale lijnen in wolken in video?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

allegro16

New Member
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
44
Locatie
IJmuiden
Hoi,

Mijn oude CGO3+ camera van mijn Typhoon H Pro RS was defect of moest volgens Yuneec in de fabriek gehercalibreerd worden. Hij produceerde verticale lijnen (zie pics/video) in felle, overbelichte delen zoals wolken..
Mogelijk had een (ND4) filter het probleem verminderd, of andere instellingen. Installeren van de nieuwste US FW loste al een deel op. Het was al niet meer zo erg als eerder.
Yuneec heeft de camera inmiddels vervangen, maar ik vroeg me af of de eerdere beelden zijn te herstellen?
Aangezien het enkel voorkomt in felle, witte delen en is een soort ruis.. In foto's is dat makkelijk te herstellen, handmatig of evt geautomatiseerd.. Dat zou toch met video ook moeten kunnen? De ruis/lijnen zien er overal identiek uit.. Dan zou je toch een soort masker of template moeten kunnen maken om alles te vervangen door bijv. wit?
Of het een betaalde of share/freeware app is maakt niet uit. Zolang hij 4K (of downconverted naar 1080) slikt..

Thanks,

Andre

Voorbeeld video:
 

Bijlagen

  • 5.jpg
    5.jpg
    495,6 KB · Weergaven: 10
  • 4.jpg
    4.jpg
    452,6 KB · Weergaven: 10
  • 3.jpg
    3.jpg
    413,2 KB · Weergaven: 10
  • 2.jpg
    2.jpg
    388,8 KB · Weergaven: 11
  • 1.jpg
    1.jpg
    346,3 KB · Weergaven: 10
Hoi,

Mijn oude CGO3+ camera van mijn Typhoon H Pro RS was defect of moest volgens Yuneec in de fabriek gehercalibreerd worden. Hij produceerde verticale lijnen (zie pics/video) in felle, overbelichte delen zoals wolken..
Mogelijk had een (ND4) filter het probleem verminderd, of andere instellingen. Installeren van de nieuwste US FW loste al een deel op. Het was al niet meer zo erg als eerder.
Yuneec heeft de camera inmiddels vervangen, maar ik vroeg me af of de eerdere beelden zijn te herstellen?
Aangezien het enkel voorkomt in felle, witte delen en is een soort ruis.. In foto's is dat makkelijk te herstellen, handmatig of evt geautomatiseerd.. Dat zou toch met video ook moeten kunnen? De ruis/lijnen zien er overal identiek uit.. Dan zou je toch een soort masker of template moeten kunnen maken om alles te vervangen door bijv. wit?
Of het een betaalde of share/freeware app is maakt niet uit. Zolang hij 4K (of downconverted naar 1080) slikt..

Thanks,

Andre

Voorbeeld video:

Beste Andre,

Ik denk dat je met Vegas Pro een mogelijkheid hebt om het te verminderen en misschien weg te nemen middels de optie Gaussian/Blur. Die gebruik ik ook om Moire weg te werken.

Succes, Marcel Tito
 

Bijlagen

  • Vegas Pro1.JPG
    Vegas Pro1.JPG
    48,7 KB · Weergaven: 7
  • Vegas Pro2.JPG
    Vegas Pro2.JPG
    27,2 KB · Weergaven: 7
Beste Andre,

Ik denk dat je met Vegas Pro een mogelijkheid hebt om het te verminderen en misschien weg te nemen middels de optie Gaussian/Blur. Die gebruik ik ook om Moire weg te werken.

Succes, Marcel Tito

Beste Marcel,

Dank voor je tip. Ik zal morgen Vegas Pro proberen. Ik heb zelf PowerDirector staan en Magix Video Pro. PowerDirector heeft in elk geval de ColorDirector plugin waarin een blur zit.
Probleem is wel dat het masker niet echt precies is, misschien moet ik het per (key) frame proberen.. In elk geval is na de blur de noise van de lijnen weg.. Als ik dat wat preciezer krijg is een blur, in welke software dan ook inderdaad wel een oplossing.

Ik ga er mee aan de gang!

Mvg,

Andre

Zie voorbeeld, gebruikte motion tracking. Welke een minder precies masker maakt. Maar geeft wel een idee wat ik KAN bereiken met wat geduld. Egale witte wolken..
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    636,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MTito