Het creëren van meerwaarde voor sociale huurwoningen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JackDrone

New Member
Lid geworden
30 nov 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
24
Locatie
Zeeland
Beste leden,

Mijn naam is Jack, 22 jaar jong & sinds eind 2020 heb ik de certificaten A1 A2 en A3. Ik ben werkzaam bij een vastgoed consultant die zich bezig houdt met renoveren, ontwikkelen en beheren van sociale huurwoningen in Nederland.

Wij hebben een probleemstelling onder de loep genomen om te kijken hoe wij meerwaarde kunnen creëren aan huurders van de woningen en meer inzicht kunnen bieden in de staat van hun woning of buurt.

Wij zijn van plan hiermee te beginnen medio 2022 en hebben onderzoek gedaan naar de regel & wetgeving over vliegen binnen de bebouwde kom & gebouwen. Wij hebben specifiek gekozen voor de DJI Mavic mini 2 en hebben de volgende instrumenten aangeschaft.

- DJI Mavic mini 2 (Fly more combo kit)
- Landing doek
- pionnen
- hesjes met Drone operator
- Logboek voor de vluchten
- IPad pro voor het beheren van het logboek, windsnelheden & flightplan uit te zetten.
- Omgeving informeren en gemeenten (waar nodig)
- Complete (offline) checklist m.b.t. de situatie en de staat van het project.
- uitgebreid editor progamma om alle personen, objecten en-/of andere niet essentiële objecten te blurren of verwijderen.


Ik zoek kritische terugkoppeling van professionals die tips, ideeën of verbeterpunten willen vertellen over hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Met vriendelijke groet,

Jack
 
Hoi jack,

Interessante toepassing van drones, maar ik vraag me af waar je de waarde wil creëren richting de bewoner? Als het gaat om de staat van de woning, bedoel je dan de energetische prestaties (met oog op renovatie)

Ik kan me voorstellen dat het interessant kan zijn om een inschatting te maken van energetische prestaties op wijkniveau en dan vervolgens een advies voor renovatie strategie en mogelijke toekomstige prestaties. Vooral woningbouw corporaties kunnen hier misschien iets mee.

Ik denk dat je hiervoor goed een thermische camera kan gebruiken. Daarnaast zijn er ook veel andere bronnen van data om dat soort inschatting te maken.

Die andere bronnen (smart meter data oid) zijn makkelijk automatisch te verwerken om een eerlijke inschatting te maken. videobeelden automatisch verwerken lijkt mij een behoorlijke opgave.