het kiezen voor de Mini of de Air is best moeilijk

Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
98
Waarderingsscore
27
Punten
18
Leeftijd
71
Locatie
Waalwijk
Website
www.youtube.com
Ik heb 4 weken een Mavic Air gehad, tot het moment dat de drone bij een waterval in Frankrijk in het water stortte. Best veel korte woorden gebruikt toen, maar daar kwam de drone niet mee terug. Nu ben ik driftig aan het sparen voor een nieuwe drone. Ik ga volgend jaar april 500 km lopen op de Via de la Plata, van Salamanca naar Santiago de Compostela. En dan wil ik de drone meenemen. Maar welke zal ik dan kopen? Mijn overwegingen wil ik met jullie delen en ik weet dat ik uiteindelijk zelf de keuze moet maken, maar gezichtspunten van anderen zijn hierbij best handig.

De Mavic Air beviel mij uitstekend, mooie beelden, fijne besturing en ook als je met een rugzak onderweg bent, goed te doen. Ik laat volgend jaar de slaapzak thuis en die weegt ongeveer net zoveel als de Air met de lader en accu's. Nadeel van de Air is wel dat er volgend jaar een soort van examen voor gedaan zal moeten worden.

Waarom dan toch nadenken over de Mini? Een heel stuk goedkoper, kleiner en lichter. Allemaal voordelen, maar waarom twijfel ik dan nog?
De Mini heeft geen Active Track en juist dat is fijn bij mijn wandeltocht. De Mini kan niet in RAW fotograferen en ik bewerk mijn foto's bijna altijd. De bijgeleverde draagkoffer is groter dan het tasje van de Air, maar daar kan de accu's en lader weer niet in, dus dat moet in de rugzak.

In beide gevallen wil ik die verzekering voor het eerste jaar erbij kopen, had ik dat maar eerder gedaan.