Heusden - 4K

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

ikkel

Active Member
Lid geworden
31 jul 2022
Berichten
144
Waarderingsscore
141
Punten
43
Leeftijd
50
Locatie
Hageland
Een verlengd herfstweekend doorbrengen in Vestingstad Heusden in Noord-Brabant heeft geleid tot deze video.

Alles is gefilmd met de Dji Mini 3 Pro, Dji Mini 2 en Dji Osmo Pocket.

Veel kijkgenot

 
Echt mooie beelden. Maar ik zie iets vreemds, het lijkt wel of niet alle beelden zijn geschoten met 25 beeldjes per seconde of een veelvoud ervan. Het schokt storend, dat is erg jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: ikkel
Echt mooie beelden. Maar ik zie iets vreemds, het lijkt wel of niet alle beelden zijn geschoten met 25 beeldjes per seconde of een veelvoud ervan. Het schokt storend, dat is erg jammer.
Ze zijn geschoten in 30fps. Op YT schokken ze inderdaad een beetje, op de laptop zijn ze smooth. Ik snap zelf het verschil niet goed.
 
Ze zijn geschoten in 30fps. Op YT schokken ze inderdaad een beetje, op de laptop zijn ze smooth. Ik snap zelf het verschil niet goed.
Voortaan maar opnemen in 25fps lijkt me de slimste oplossing als je ze ook in een 25fps timeline zet.
Ik weet ook niet waarom het op je notebook er smooth uit ziet, maar het is wel logisch waarom het er op yt er niet zo mooi uit ziet.
Wat gebruikte je om te editten?
 
De export naar YT is in 25FPS

Schermafbeelding 2022-11-18 152158.jpg

Het zal dus met exporteren niet goed gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenV1
Voortaan maar opnemen in 25fps lijkt me de slimste oplossing als je ze ook in een 25fps timeline zet.
Ik weet ook niet waarom het op je notebook er smooth uit ziet, maar het is wel logisch waarom het er op yt er niet zo mooi uit ziet.
Wat gebruikte je om te editten?
Vroeger filmde ik in 25fps en zagen mijn beelden er minder vloeiend uit. In 30fps zagen ze er beter uit dus daarom dat ik nu al een drietal jaar in 30fps schiet. Misschien toch nog eens experimenteren, maar dat verklaart het verschil met YT niet bij dit filmpje.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenV1
Met film kon dat inderdaad. Die framerate was niet afhankelijk van onze 50 Hz. Maar met video was het gewoon standaard die 25 frames per seconde. (Eigenlijk 50 beeldjes per seconde omdat er 1 frame bestond uit 2 beeldjes.)
Maar nog steeds kun je hier in Europa het beste de rate op 50 zetten (of evt. 25) om flicker te vermijden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik schiet in 30fps maar ik render op mijn laptop steeds naar 25fps en dat filmpje word naar YT geüpload.
De standaard voor 4K is al jaren 30, 60 of 120 hz. Waarschijnlijk staat je timeline op 25 FPS ingesteld. Of, je loopt tegen een restrictie in je [gratis??] editor aan.
 
De standaard voor 4K is al jaren 30, 60 of 120 hz. Waarschijnlijk staat je timeline op 25 FPS ingesteld. Of, je loopt tegen een restrictie in je [gratis??] editor aan.
Klopt niet, maar dat lijkt me een andere discussie. Kijk maar eens naar bekende Europeeste filmers en youtubers...Philip Bloom, Teppo Haapoja of onze eigen Wiebe (
) of Mathijs deugd. Allemaal 25pfs en niet zonder reden. Kijk maar eens op kanaal van Mathijs, veel mooie uitleg erover. Maar...buiten dat alles. Je schiet in de framerate (of veelvoud) waarin je tijdlijn maakt. Dat is een hele normale en slimme regel.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal 25pfs en niet zonder reden. Kijk maar eens op kanaal van Mathijs, veel mooie uitleg erover. Maar...buiten dat alles. Je schiet in de framerate (of veelvoud) waarin je tijdlijn maakt. Dat is een hele normale en slimme regel.
Even uit nieuwsgierigheid, wat is -volgens jou- die reden ?
 
De standaard voor 4K is al jaren 30, 60 of 120 hz. Waarschijnlijk staat je timeline op 25 FPS ingesteld. Of, je loopt tegen een restrictie in je [gratis??] editor
Die staat idd op 25fps (programma dat ik gebruik is shotcut) omdat die 30fps daar niet kon ingesteld worden toen ik met dat programma begon.
Nu met de nieuwe updates die er het laatste jaar gekomen zijn is die 30fps wel mogelijk. Ik ga de volgende keer daar eens in renderen en bekijk of er dan met YT wel een verschil is tegenover nu als ik mijn 30fps naar 25fps render.
Eigenlijk niet bij stilgestaan, ik experimenteer er eens mee en bekijk dan het verschil eens.