Hi, it is I

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sandra78

Member
Lid geworden
17 dec 2022
Berichten
41
Waarderingsscore
15
Punten
8
Locatie
Appelscha
Sandra, totale nitwit in de dronewereld en toch wou ik er een. Al heel lang en steeds stelde ik het uit. Want dat vliegen nou ja het besturen is toch wel een dingetje, vooral als je geen gamer bent of spelletjes met joysticks speelt..... en dus dacht ik laat maar...

Maar ja dan kriebelt het weer, zie je prachtige beelden voorbij komen en ineens sta je gewoon het mandje bij Coolbleu af te tikken met een DJI mini 3 Pro :oops:. Want ja als je dat toch er voor gaat dan wel een die specs heeft die je ook graag wilt...

Duurde wel ff maar vandaag eerste testvlucht met bibberende handjes gedaan. Want wat zijn die sticks gevoelig.. Er moet veel geoefend worden voor het zelf vertrouwen, misschien als iemand nog tips heeft wel een vliegbewijs cursus ( ik weet niet nodig bij 250 gr, maar voor het zelfvertrouwen zou het niet verkeerd zijn). En nu op verkenning wat de mogelijkheden zijn. Ik heb nl al ruzie met aan en uitzetten ( hoe vaak moet je dat knopje nou indrukken ?).
Hoe de filmpjes exporteren, etc. Dus huiswerk voor mij :).

Ik houdt enorm van fotograferen van wildlife, vogels, landschappen en soms architectuur, de droge zou ook ideaal zijn voor landschappen met name ook op vakantie. Voor nu eerst het forum eens doornemen. En maar wat oefenen met de drone in het mooie Drents Friese Wold ( en de drone kaart ook eens uitvogelen)..
 
Laatst bewerkt:
Welkom Sandra!

Wat betreft de sticks die gevoelig zijn: je kan in de DJI Fly app de instellingen veranderen, waardoor de drone sneller of langzamer reageert op je bewegingen met de sticks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra78
Welkom Sandra!

Wat betreft de sticks die gevoelig zijn: je kan in de DJI Fly app de instellingen veranderen, waardoor de drone sneller of langzamer reageert op je bewegingen met de sticks.
Ah dat is wel handig idd, ik zal eens kijken. Ik ben nog heel voorzichtig ( het is tenslotte niet een goedkoop ding) en probeer alle instellingen een beetje wat het beste werkt. Vandaag niet gevlogen te koud, wel de firmware eindelijk kunnen updaten.. en zo leer je steeds weer bij zoals bovenstaande tip, mijn dank daarvoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: svlieger
Welkom op het forum, Sandra.

Vliegbewijs is zeker aan te raden om je meer gewoon te maken met regels en wetgeving.
Veel oefenplezier.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandra78
Welkom op het forum, Sandra.

Vliegbewijs is zeker aan te raden om je meer gewoon te maken met regels en wetgeving.
Veel oefenplezier.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Wat ik zo jammer vind is dat vliegbewijs online is, en als je een vlieguurtje zou willen doen ben je gewoon 150 euro daarvoor kwijt ( plus de reiskosten want uiteraard woon ik niet dicht bij de randstad)... het zou mooi zijn als er ergens een combi pakket zou zijn... dus als iemand daar nog tips voor heeft?
 
Nee hoor, je kan het gewoon voor enkele tientjes doen. Je moet wel de Engelse taal machtig zijn - en wat natuurkundig inzicht hebben.

Kostenloos dronebewijs halen (bijna kostenloos)
En er is niets beters dan gewoon in een open ruimte waar het toegestaan is (en die zijn er plenty) lekker te oefenen. Sturen, kijk wat er gebeurt als de accu leeg raakt, kijk hoe de instellingen effect krijgen enzovoorts.
 
Nee hoor, je kan het gewoon voor enkele tientjes doen. Je moet wel de Engelse taal machtig zijn - en wat natuurkundig inzicht hebben.

Kostenloos dronebewijs halen (bijna kostenloos)
En er is niets beters dan gewoon in een open ruimte waar het toegestaan is (en die zijn er plenty) lekker te oefenen. Sturen, kijk wat er gebeurt als de accu leeg raakt, kijk hoe de instellingen effect krijgen enzovoorts.


de engelse taal prima maar dat natuurkundig inzicht :). ik ga je linkje even doornemen. Ik had op de godrone kaart al gezien dat waar ik woon je gelukkig mag vliegen. En ik heb een weiland naast het huis ( of de boer daar blij mee is dat ik daar in banjer is een ander verhaal) dat maakt het al wat makkelijker gelukkig want ik vond mijn eerste vlieg rondje gister heel erg spannend..
 
Ik vond en vind het ook nog steeds spannend. Eerst rustig de gebruiksaanwijzing lezen en dan lekker oefenen. En het obstacle avoidance systeem is echt bedoeld als vangnetje. Bestuur jouw drone alsof het er niet op zit en kijk uit met zijwaarts en omhoog bewegen.
 
Overigens ben je niet verplicht om examen te doen, omdat de Mini 3 pro lichter is als 250 gram. Maar het is natuurlijk alleen maar slim om je wel in de theorie te verdiepen.
Wel moet je je bij de RDW als exploitant registreren.

Zie: Aanvragen vliegbewijs of exploitantnummer voor een drone
Ja de theorie vind ik zeker een belangrijk iets. Voor mij is een drone geen speelgoed omdat er een camera op zit dus enige verdieping en wat wel en wat niet vind ik wel logisch ook. De afgelopen dagen ben ik heel veel aan het lezen en bekijken, zo vond ik gister ook dit forum met veel informatie gelukkig. Het nr heb ik aangevraagd en staat al op de drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL