Hoe zet ik de Phantom 3 in headless mode

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Peter Ferex

Active Member
Lid geworden
18 sep 2017
Berichten
370
Waarderingsscore
105
Punten
43
Leeftijd
58
Locatie
Nederland
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de Phantom 3 Pro in headless mode zet?
 
De Phantom 3 heeft homelock of courselock waarmee hij rechtdoor gaat terwijl je je Drone kan draaien.
Volgens mij geen headless.

Kijk even op YouTube of dat is wat je zoekt...
Hier heb ik een hoop geleerd: Tom's Tech Time
 
Bedankt voor de tip van Tim Tech. zal het eens gaan proberen, alleen onvriendelijk om in te schakelen,
Headless mode is geweldig makkelijke manier van vliegen en dan des te meer tijd en aandacht voor het filmen. Moet nu dus leren op scherm te kijken en dan dat als referentie aan te nemen (en dat met mijn oogjes..).
 
Bedankt voor de tip van Tim Tech. zal het eens gaan proberen, alleen onvriendelijk om in te schakelen

Je moet tijdens het vliegen inderdaad stil gaan hangen, schakelaar op je afstandsbediening omzetten, kiezen voor die modus en dan pas kun je zo vliegen.. het is inderdaad niet “effe snel” nee

Edit: ik zie inderdaad dat dit niet enkel voor- en achteruit werkt, ook links en rechts...!
 
Laatst bewerkt:
En dan ook dus even bevestigen, gelukkig dat deze dat dus ook heeft want maakt het een stuk makkelijker en veiliger als je op afstand bij object vliegt. Vliegen gaat dan gewoon veel makkelijker.

Straks gelijk geprobeerd en prima, alleen nog even kijken als hij over je heen vliegt alles ook nog goed werkt want dan is links ook weer ineens aan rechterkant.
 
Jammer dat dit niet helemaal werkt als headless. Is vreemd want daarmee hou je controle over de drone ook al is deze uit het zicht. Headless is weer afhankelijk van in welke richting je de afstandsbediening houd.

Misschien hebben jullie truc om orieentatie te houden?
 

Zie je nu de drone niet met courselock en draai je zelf bv 90* linksom klopt je hele positionering niet meet ten opzichte van de drone. Met headless maakt het niet uit hoe of waar je staat.
 
Beetje aan proberen geweest maar met de homelock functie benader je nog het beste de headless mode vind ik. Die is niet richtinggevoelig voor stand afstandsbediening. Alleen wel in de buurt blijven van homepoint.

En rekening houden met de hoogte als je op homelock drukt, want stijgt dus niet eerst op om richting home te vliegen.