Homepoint not recorded

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

WimT

New Member
Lid geworden
31 dec 2016
Berichten
19
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
43
Locatie
Utrecht
beste droners,

ik wilde opstijgen met mijn inspire 1 en had niet gehoord of hij zijn homepoint had neergezet op de plaats waar ik opsteeg, dus ik heb het toen handmatig willen doen en toen kreeg ik de melding op de foto. ben toen 20 meter verder gelopen en het weer geprobeerd maar kreeg weer de zelfde melding. weet iemand hoe dit komt?

upload_2018-7-7_17-1-42.png
 
Hoeveel satelietten waren op dat moment verbonden? En had je al een GPS fix (statusbalk gaat dan van geel naar groen)? Afhankelijk van het type drone dien je minimaal 6 à 9 satelietten te hebben voor een GPS fix.

Ook een kompaserror kan roet in het eten gooien, nabije elektromagnetische interferentie kan het kompas verstoren en een HomePoint recorden hierdoor onmogelijk maken. Stond je toevallig vlakbij metaal (auto, hoogspanningmasten, spoorlijn) of op betonnen platen (deze zijn vaak gewapend)?

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Dank voor je reactie!

Wilde dit screenshot in mijn bericht zetten maar dat lukte niet omdat hij te groot was, zo lukt het blijkbaar wel. Ik stond midden op de hei er waren geen hoogspannings kabels.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Dag Wim, ik heb zelf geen Inspire. Maar Bob zat denk ik goed met zijn GPS-twijfel. Ik zie op het screenshot dat je geen groen licht hebt. Waarschijnlijk ziet hij te weinig satellieten. Komen er meer bij als je langer wacht? Met mijn Typhoon kan het soms wel langer dan een minuut duren. Daarnaast is er een kleine kans dat de kp-index een piek had (zon-activiteit) Waarschijnlijk heb ik dit zelf een keer gehad, het was net of hij dronken was, vloog zeer onstabiel, niets kunnen vinden behalve in het log: veel gps-failures. Naderhand kp-index gechecked: deze was 6, dit kan storingen opleveren. Volgende dag weer gevlogen en niets aan de hand, kp was toen 2. Dit is uiteraard geen keihard bewijs maar wel heel toevallig. Google maar eens op kp-index/satelliet/drone.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Voor wie het nog niet wist, de app 'UAV Forecast' toont de Kp-index.
 
Beste dennis,

bekijk aub het volledige screenshot die ik heb gepost boven je bericht. (Of kun je die niet zien?)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Beste dennis,

bekijk aub het volledige screenshot die ik heb gepost boven je bericht. (Of kun je die niet zien?)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Dag Wim, ik zag ready wel staan. Maar het lijkt mij dat hij op geel staat. (Rood geel groen) Nu zeg ik er direct bij dat ik verder geen kennis heb van de inspire remote.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
heb perongeluk je bericht verwijderd dennis. Maar dus denk dat het bij dji ff wat anders werkt. Zie geen rede dat hij zijn homepoint niet zet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
heb perongeluk je bericht verwijderd dennis. Maar dus denk dat het bij dji ff wat anders werkt. Zie geen rede dat hij zijn homepoint niet zet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Maakt niets uit. Wat mij toen opviel in mijn log is dat ik ook voldoende satellieten had maar toch gps-waarschuwingen. Dat lijkt ook op jouw verhaal.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar de vraag is dus aan een ervarings deskundige met een inspire 1 wat te doen in zo’n situatie.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar de vraag is dus aan een ervarings deskundige met een inspire 1 wat te doen in zo’n situatie.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ik durf mijzelf gerust een ervaringsdeskundige te noemen wat betreft de I1. Maar niet wat betreft deze foutmelding, die heb ikzelf nog nooit gehad.

Ik zou in ieder geval een kompaskalibratie uitvoeren en checken of dat helpt. Als het probleem blijft bestaan zou ik 'm door je leverancier/DJI zowel hard- als softwarematig laten nalopen. Met een niet werkend HomePoint zou ik persoonlijk hoe dan ook niet vliegen.

Verzonden met mijn BKL-L09 en de Dronepilots.nl app
 
Check! Hij had zijn hompoint wel automatisch goed gezet. Maar als ik hem voor de check handmatig wilde zetten gaf hij die melding. Ook als ik het opnieuw 20 m verderop deed. Maar interresant om te weten dat jij die melding niet kent. Dan is het een wat meer exclusiver probleem


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar de vraag is dus aan een ervarings deskundige met een inspire 1 wat te doen in zo’n situatie.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Opnieuw op start drukken werkt hij hem niet bij dan opnieuw de drone opstarten. Lukt dat niet gaat er toch wat mis in de firmware. Gps is er genoeg ik zie geen reden waarom hij deze melding geeft. Wel weet ik dat dit type er vaker last van heeft en het zelfs vaak met motoren uit zetten en weer aan ook vaak verholpen is . Calbereren op nieuw zou ook een optie kunnen zijn

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app