Hoogte beperking

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dirkipirki

New Member
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
21
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Lelystad
ik heb een mini 2 en liep gisteren tegen een klein probleempje aan.
Dochter wilde zien hoe de mini het in huis deed. Ik heb wel vaker voorzichtig wat geoefend in huis en zag geen probleem
Echter na de start tot 1,2 m bleef de mini niet stil hangen en dreef sterk af naar links en was bijna niet te controleren..

Deze ochtend de gimball en IMU opnieuw gecalibreerd en buiten op het grote lege plein opnieuw gestart.
Direct ervoor kreeg de mini een software update.

Nubleef de mini keurig stil hangen op 1,2 meter en reageerde zoals het moet.
Bij het verder opstijgen wilde hij niet hoger dan 35m...

Omdat ik in Lelystad woon met het vliegveld op een afstand van 6km zit er nu die beperkingop denk ik....maar voorheen had ik geen probleem.

Hoe kan ik die beperking unlocken...de app vraagt om inloggegevens maar ik heb nog nooit hiervoor moeten inloggen..
 
ik heb een mini 2 en liep gisteren tegen een klein probleempje aan.
Dochter wilde zien hoe de mini het in huis deed. Ik heb wel vaker voorzichtig wat geoefend in huis en zag geen probleem
Echter na de start tot 1,2 m bleef de mini niet stil hangen en dreef sterk af naar links en was bijna niet te controleren..

Deze ochtend de gimball en IMU opnieuw gecalibreerd en buiten op het grote lege plein opnieuw gestart.
Direct ervoor kreeg de mini een software update.

Nubleef de mini keurig stil hangen op 1,2 meter en reageerde zoals het moet.
Bij het verder opstijgen wilde hij niet hoger dan 35m...

Omdat ik in Lelystad woon met het vliegveld op een afstand van 6km zit er nu die beperkingop denk ik....maar voorheen had ik geen probleem.

Hoe kan ik die beperking unlocken...de app vraagt om inloggegevens maar ik heb nog nooit hiervoor moeten inloggen..

Kan zijn dat de Mini2 zonder GPS (binnen) en met relatief weinig licht moeite heeft te stabiliseren.
Buiten met GPS is een compleet ander paar mouwen.

Buiten niet hoger dan 35 meter. De Mini2 is gekoppeld aan de RC en de DJI Fly App ingelogd?

1642516230036.png

Iets op je scherm gezien a la 'Class D Airspace'?
Beperking Lelystad CRT unlocken kun je wel vergeten (grote rode gebied hieronder) KaartViewer

1642514621230.png
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat de Mini2 zonder GPS (binnen) en met relatief weinig licht moeite heeft te stabiliseren.
Daar dacht ik ook meteen aan. De sensor onderaan heeft voldoende licht nodig.
 
Kan het zijn dat de app nog in 'Beginner mode' staat? Dan zit er ook een limiet op de hoogte bij mijn weten.

Een andere verklaring is dat je nog geen GPS lock had, buiten. Ook dan wil de drone niet hoger dan 10 meter uit m'n hoofd. Let wel: een fly-away is dan mogelijk bij een beetje wind. En kijk verder nog ff op de kaart met no-fly zones, ivm Lelystad Airport.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Kan het zijn dat de app nog in 'Beginner mode' staat? Dan zit er ook een limiet op de hoogte bij mijn weten.

Een andere verklaring is dat je nog geen GPS lock had, buiten. Ook dan wil de drone niet hoger dan 10 meter uit m'n hoofd. Let wel: een fly-away is dan mogelijk bij een beetje wind. En kijk verder nog ff op de kaart met no-fly zones, ivm Lelystad Airport.

Als jij me in de huidige DJI Fly App kunt laten zien waar je 'Beginner Mode' aan/uit kan zetten dan ga ik met je mee dat dit een mogelijke verklaring zou kunnen zijn

Ik heb 'Beginner Mode' nog nooit gezien in de DJI Fly App ;)

Verder moet TS Dirkipirki met additionele details komen zoals eerder gevraagd:

Buiten niet hoger dan 35 meter. De Mini2 is gekoppeld aan de RC en de DJI Fly App ingelogd?

1642516230036.png



Iets op je scherm gezien a la 'Class D Airspace'?

 
Uiteraard was de RC gekoppeld aancde dji fly app....

Om te beginnen zou het kunnen zijn dat er in huis te weinig licht was. Waar hier in antwoorden wordt aangegeven dat dit een oorzaak zou zijn, geloof ik dat meteen.

Buiten heb ik in de laatste 14 maanden dat ik de mini 2 in bezit heb, wel vaker op dat plein de drone de lucht ingestuurd. En daarbij kwam ik wel eens tot 60m...geen beperking in de app en als ik had gewild had ik nog hoger gekund.

Voordat ik buiten de drone weer activeerde heb ik eerst binnen de laatste update van de firmware gedaan en de gimball en IMU gecalibreerd...

Ik woon idd onder dat rode gebied....
Aan mij nu om eens uit te zoeken of de drone wel hoger wil als ik buiten dat rode gebied dit probeer.

Verder:
Geen class D airspace gezien,
Geen beginner mode gezien....nog nooit..
De app vraagt mij voor start in te loggen....waarop???
Ik heb geen certificaat of cursus gedaan. Wel in bezit van een exploitatienummer.
Heeft iemand een internetlink waarop je kan zien of er een vliegrestrictie bestaat voor de locatie waar je bent?
 
Om te beginnen zou het kunnen zijn dat er in huis te weinig licht was. Waar hier in antwoorden wordt aangegeven dat dit een oorzaak zou zijn, geloof ik dat meteen.

Inderdaad. 's avonds bij weinig licht krijg ik de Mini2 soms bijna niet van de grond en moeten die even vlakbij een sterke lamp zetten of even met een LED zaklamp onder zijn kont schijnen :D

Voordat ik buiten de drone weer activeerde heb ik eerst binnen de laatste update van de firmware gedaan en de gimball en IMU gecalibreerd...
Recentelijk is er geen Mini2 firmware update geweest en de laatste is 01.03.0000 d.d. 16 Juni 2021 zie: https://dl.djicdn.com/downloads/DJI_Mini_2/20210616/DJI_Mini_2_Release_Notes_EN.pdf
Wel was er recentelijk een 0.65Mb update voor de RC.
Ik woon idd onder dat rode gebied....
Aan mij nu om eens uit te zoeken of de drone wel hoger wil als ik buiten dat rode gebied dit probeer.

Vloog je in onderstaand blauwe gebied (DJI Fly App Geo Zone): Geo Zone Map - Fly Safe - DJI

Authorization Zones. In these Zones, which appear blue in the DJI App, users will be prompted with a warning and flight is limited by default. Authorization Zones may be unlocked by authorized users using a DJI verified account.

1642608239073.png

Ja, laat eens weten maar check eerst volgende eens.
De app vraagt mij voor start in te loggen....waarop???

Dat is vreemd en zou de verklaring kunnen zijn dat je niet hoger dan 30meter kunt gaan met je Mini2 (zie eerdere post van me hierboven).

Check eens op je smartphone (zonder dat deze verbonden is met de RC en Mini2 staat uit) of je wel ingelogd bent op je DJI Account:

1642605965167.png

Mijn echte DJI Username verwijdered:

1642606108783.png

Ben je dus idd ingelogd op je DJI Account?

1642606269759.png

Al mijn persoonlijke data verwijderd.

Zie jij hier wel degelijk data?


Heeft iemand een internetlink waarop je kan zien of er een vliegrestrictie bestaat voor de locatie waar je bent?
GoDrone - Apps on Google Play (gebruikt onderstaande Aeret kaart)

 
Laatst bewerkt:
Bleek idd niet ingelogd te zijn...

Ik heb enige tijd geleden de app opnieuw moeten installeren en er niet bij nagedacht de inlog ook weer te doen.

BEDANKT VOOR DE TIP...

nu binnenkort opnieuw eens proberen...