Houden jullie dronevliegers bij het vliegen nog rekening met de hitte / droogte van de laatste dagen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.725
Waarderingsscore
670
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
De afgelopen week zag ik dit bericht op de AD-site: Deze spullen moet je uit je geparkeerde auto halen tijdens de hitte (let speciaal op de waarschuwing om geen accu's in de auto achter te laten)
Vandaag brengt Wiebe dit artikel: Kijken: drone filmt extreme droogte in Nederland | Dronewatch

Ik vroeg me af of onze hobby, het dronevliegen, hierbij nog speciale risico's oplevert. Denk daarbij aan de hete accu's in kurkdroge bossen en heide- en grasvelden. Of denk aan de mogelijkheid dat een drone ongelukkigerwijs in een heideveld zou neerstorten, met mogelijk gevaar voor ontbranding van de accu.

Hoe gaan jullie hiermee om? Houden jullie hier rekening mee?
 
Kijk even naar dit artikel van Wiebe.



Verzonden via mijn iPhone mini2 FMC en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Klopt, accu's allemaal mee. Met het laatste uitje met de drone had ik ze in mijn rugzak tegen mij rug aan zodat de zon ze niet door de rugzak heen kan verwarmen.

Gaat het om hitte van vloeiende lava (mocht je naar IJsland gaan) dan de tip om niet direct boven vloeiende lava te vliegen maar er net naast en op iets grotere hoogte of slechts kortstondig. Mijn Mavic Pro gaf vorig jaar eenmalig een waarschuwing dat de processor te heet werd en een beetje meer afstand deed dit weer verdwijnen. Later vloog ik een paar meter boven een lavastroom en kreeg ik die waarschuwing niet. De camera kon echter niet meer focussen dus die beelden zijn blurry en dit was ook de vlucht dat een beetje bodywork gesmolten raakte. Geen waarschuwingen van electronische aard. Thuis kon ik met nieuw calibreren van de vision sensors alles weer aan de praat krijgen. Let dus in deze gevallen op dat je beelden in focus blijven anders toch even wat verkoeling zoeken voordat je verder beelden maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Dit artikel van een paar jaar terug is nog altijd relevant:

 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL