Hubsan Hx501S x4 FPV

Dennis77

New Member
Lid geworden
23 mei 2018
Berichten
18
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
22
Locatie
Didam
Geachte lezers,
Sinds kort ben ik eigenaar van een Hubsan hx501 x4, helaas heb ik alleen nog vlieguren kunnen maken omdat ik al gelijk tegen een probleem aanloop. Het instellen van de transmitter in de goede mode en het kalibreren van de drone gaan naar mijn mening goed, alleen wanneer ik wil opstijgen gaat de drone gelijk een kant op... De (hoogte?) meters op de transmitter staan niet helemaal in het midden, heeft dat er iets mee te maken? Ik ben een beginnende vlieger dus weet er nog vrij weinig van af en hoop dat er iemand is die mij alles kan uitleggen en me met dit probleem kan helpen.
Alvast bedankt!
Dennis:)
 
Misschien heb je de gyrosensor niet goed gekalibreerd, als je de accu van de drone aansluit, knipperen er oranje lichten en staar er op het scherm CHECKING GYRO SENSOR, dan moet je de drone op een plat oppervlak neerzetten. Mocht dat niet helpen, dan kun je het handmatig doen door de linkerstick naar rechts te houden en de rechterstick snel van links naar rechts bewegen, dan krijg je hetzelfde. Ook kan het zijn dat je in ALTITUDE MODE vliegt ipv GSP MODE.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik kreeg daar inderdaad wel een paar keer een melding van, ik ga dit even proberen. Bedankt zover
 
Wat ook wil helpen trouwens is om een transmitter stick calibration to doen, dat staat in de handleiding hoe dat moet


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Dat heb ik gedaan, je bedoelt dan mode 1 of 2
 
Ik kan helaas geen foto sturen via dit bericht, maar de drone staat op een vlak ondergrond, maar de meters staan alsnog niet helemaal gelijk.
 
Hallo, het probleem is opgelost alleen nu blijft die in de lucht niet helemaal stil hangen, hij gaat automatisch voorzichtig een kant op. Ook het vinden van een goede frequency lukt niet, ik krijg maar geen beeld op mijn transmitter, automatisch vinden doet die dus niet goed, maar het lukt mij zelf ook niet om een goede frequency te vinden. Ik moet neem ik aan de micro sd in de drone doen, om de video’s op te slaan?
 
Laatst bewerkt:
Heb je de trim op neutraal staan, misschien dat hij daardoor afdrijft. Verder is een GPS natuurlijk ook geen wondermiddel om een drone perfect op z'n plek te houden. Als je wilt opnemen moet je inderdaad voor het aanzetten van drone de SD erin doen. Op je vraag over de frequentie heb ik nog een vraagje: welke remote control heb je, de standard of de advanced?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis77
Ik heb de standaard remote controller, maar heb er nog wel twee van die antennes of wat het zijn erbij gekregen wat je op de advanced ook hebt.
 
Misschien kun je dat over de frequentie vragen per mail aan Hubsan, die hebben wel een redelijke klantenservice


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hallo,
Ik hoorde de Drone op een gegeven moment een lawaai maken, blijkt er een los kabeltje in te zitten. Het lijkt me een kabeltje voor een extra accessoires, wie weet waarvoor? Foto bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • 03ED88B5-74EF-47B9-BCF4-2CFF1D8A5F2E.jpeg
    03ED88B5-74EF-47B9-BCF4-2CFF1D8A5F2E.jpeg
    992,4 KB · Weergaven: 15
Dat is het poortje voor het upgraden van de firmware van de drone. Als het goed is kun je die naast het batterijklepje ergens in het frame klemmen. Achterin de handleiding staat wel zo'n exploded view, dan kun je zien waar hij ongeveer moet komen. Je hoeft dus niets te vervangen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Dat is een USB aansluiting. Ik ken je drone niet goed genoeg, maar volgens mij hoort die vlak bij de batterij opening gemonteerd te zitten.
Op zich niet echt gevaarlijk, of zo, als ie los zit. In ieder geval niet zolang ie niet ergens op de printplaat sluiting maakt...
Volgens mij dient ie alleen voor het eventueel updaten van de firmware, maar heeft de aansluiting verder geen functie tijdens het vliegen.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Oke, heb de handleiding erbij maar kan niet echt een plaats vinden waar die gemonteerd zou moeten worden.
 
Heeft iemand hiervan misschien nog een foto van? Of wat ik er aan kan monteren.
 
Ik ben een beetje oneerlijk geweest; ik heb eens een stukje geschreven over jouw drone:
First review: Hubsan H501S X4
Lees die eens door, er staat een plaatje in met de USB aansluiting op zijn originele plek ;)
(Ik herinnerde me wel dat ik die foto ooit gemaakt had, vandaar dat ik wèl antwoord gaf terwijl ik eigenlijk met de drone zelf niet denderend veel ervaring heb)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Top dankjewel!! Probleem opgelost, wat zou je hier aan kunnen sluiten? Nog een een ander vraagje, het beeld wat ik op de transmitter krijg van de fpv stoort heel tijd, hij vindt geen goede frequency en ik zelf ook niet. Wat kan ik hiertegen doen? ( sorry van mijn vele vragen maar ik snap er zelf nog niet heel veel van...)
 
Je kunt m dan met een USB kabel aan een PC of Laptop aansluiten, inderdaad zoals BartM al schreef om de firmware te updaten.

Ik had indertijd dat verschijnsel met die frequentie niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app