Hubsan melding ''low battery''

Larslars1999

New Member
Lid geworden
11 okt 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
25
Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik heb laatst een drone gekocht. Een hubsan zino, en in mijn ogen doe ik alles goed maar wanneer ik op wil stijgen krijg ik de melding low battery. Maar zowel de batterij van de drone als van de ontvanger als die van mijn telefoon is vol. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Mvg,
Lars

Controleer of er een firmware update beschikbaar is voor de Drone/Accu/Controller en voer een update uit.

Stijg eens een metertje op (boven een zachte ondergrond, bijvoorbeeld een kussen) en blijf dan even hangen voor een minuutje. Geeft ie dan nog de zelfde melding? Zo ja, de accu is echt aan het eind van z’n latijn, zo nee, eigelijk het zelfde verhaal, maar dan is de accu iets minder aan ‘t eind van z’n latijn, maar dan heb je in ieder geval bevestiging dat dat het geval is. De voltage zal wat lager zijn wanneer de drone harder moet werken bij het opstijgen. Waarschijnlijk heb je dan een drone gekocht waar de accu niet helemaal goed meer van is, de oplossing is dan een een nieuwe accu kopen.

Bedankt voor uw bericht, de drone is net nieuw. Maar ik krijg hem zelfs geen meter boven de grond. Als ik op opstijgen druk doet die dat niet. Dan komt er die low battery melding

Dan kan je het beste even terug gaan naar de winkel, of als je ‘m online gekocht hebt, overleggen of ze je een nieuwe accu opsturen of dat je de hele drone kan terugsturen.

Ja ik heb er dus ook een nieuwe accu bijgehaald, dat is denk ik het probleem niet. Ik denk dat ik zelf eigenlijk iets fout doe maar ik weet niet zo goed wat. Ik denk misschien heeft iemand er ook ooit last van gehad of is het een vaker voorkomend probleem bij hubsan zino

Ik zou idd eerst even kijken of je firmware up to date is en ook je App.

Dit zijn de laatste versies voor de Hubsan Zino.

Zino_FC_V1.2.11.(firmware for flight control board)
ZINO_G-V3.0.2.8(firmware for gimbal )
ZINO_IT-V0.3.6(firmware for camera board )
HT016B_RP_V0.1.6(firmware for the transmitter )

[let op, er zijn veel varianten van de Hubsan Zino, check je versie op hubsan.com].