Hubsan Zino 1: met welke combinatie van firmwares vlieg jij (het liefst)?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.725
Waarderingsscore
670
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
Ik heb in de afgelopen maanden gemerkt dat bij de Hubsan Zino 1 verschillende firmware versies in bepaalde gevallen verschillend uitpakken. Daarmee bedoel ik dat sommige Hubsan piloten sterk het idee hebben dat ze er met een bepaalde firmware versie op vooruit zijn gegaan, terwijl anderen die indruk beslist niet hebben en terug gaan naar de vorige versie.

Op een ander forum las ik dat er in het eerste jaar waarschijnlijk meerdere Zino 1-versies zijn uitgekomen, nl:

Citaat:
1. zino 1.0: very first version, released at the end of 2018; you can recognize it by the circular shape of the lens
2. zino 1.1: the one that I own, I received at end of april 2019; the lens shape is rectangular; when you switch on the drone you can listen a very short, high frequency and repeatedly beep

3. zino 1.2: I think released after mid 2019; the lens shape is rectangular as 1.1 version; but when you switch on the drone you can listen a different sound, like a "music" like a phone melody

Misschien speelt dat hier een rol?

Verder ben ik wel benieuwd naar de FW versies waarmee andere Zino 1 piloten de beste ervaringen hebben.
Afgaand op bovenstaand lijstje vlieg ik met de Zino 1.2 met de volgende FW versies:
- Controller (HT016B ): V0.1.6
- Flight Control: V1.2.08
- Gimbal: V3.0.2.2 (gedowngraded van 3.0.2.8 i.v.m. het probleem van de sterk kantelende horizon)
- Camera: V0.3.6
 
Laatst bewerkt:
Sluit je aan in Facebook groep van Hubsan Zino Nederland. Daar vind je veel uitleg en kun je vragen stellen.
Ik heb in de afgelopen maanden gemerkt dat bij de Hubsan Zino 1 verschillende firmware versies in bepaalde gevallen verschillend uitpakken. Daarmee bedoel ik dat sommige Hubsan piloten sterk het idee hebben dat ze er met een bepaalde firmware versie op vooruit zijn gegaan, terwijl anderen die indruk beslist niet hebben en terug gaan naar de vorige versie.

Op een ander forum las ik dat er in het eerste jaar waarschijnlijk meerdere Zino 1-versies zijn uitgekomen, nl:

Citaat:
1. zino 1.0: very first version, released at the end of 2018; you can recognize it by the circular shape of the lens
2. zino 1.1: the one that I own, I received at end of april 2019; the lens shape is rectangular; when you switch on the drone you can listen a very short, high frequency and repeatedly beep

3. zino 1.2: I think released after mid 2019; the lens shape is rectangular as 1.1 version; but when you switch on the drone you can listen a different sound, like a "music" like a phone melody

Misschien speelt dat hier een rol?

Verder ben ik wel benieuwd naar de FW versies waarmee andere Zino 1 piloten de beste ervaringen hebben.
Afgaand op bovenstaand lijstje vlieg ik met de Zino 1.2 met de volgende FW versies:
- Controller (HT016B ): V0.1.6
- Flight Control: V1.2.08
- Gimbal: V3.0.2.2 (gedowngraded van 3.0.2.8 i.v.m. het probleem van de sterk kantelende horizon)
- Camera: V0.3.6

Verzonden met mijn 5026D en de Dronepilots.nl app
 
Dank voor je advies Paul!

Probleem is echter dat ik niets met Facebook doe, en ook niet van plan ben daar iets mee te gaan doen. Ik realiseer me dat dat in dit geval misschien niet heel handig is, maar het is niet anders ...
 
Dank voor je advies Paul!

Probleem is echter dat ik niets met Facebook doe, en ook niet van plan ben daar iets mee te gaan doen. Ik realiseer me dat dat in dit geval misschien niet heel handig is, maar het is niet anders ...
Kijk eens op mijn website.
Mijn Drone hier vind je van alles over de Zino. Heb je een vraag, stuur maar een mail. Groetjes van Paul

Verzonden met mijn 5026D en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Deze week kwam een nieuwe firmware beschikbaar met FC 1.2.09.

Het zou de volgende zaken verbeteren:
1. Stabieler hoveren.
2. Zachtere landing.
3. Het afremmen bij loslaten van de sticks zou verbeterd zijn.

Ik zag eerlijk gezegd niet veel verbetering. In tegendeel: het batterijverbruik bleek fors meer te zijn dan normaal. Met dit als resultaat:


Na het plaatsen van het filmpje bleek dat meer Hubsan Zino piloten dezelfde problemen te zien.

Daarom heb ik vanmiddag de FC 1.2.08 terug maar gezet, tegelijkertijd dezelfde accu opgeladen, en hierna uitgebreid getest.
Hierbij geen problemen geconstateerd. Hij vloog weer als vanouds!

Voor mijn Hubsan Zino dus geen FC 1.2.09!
 
Laatst bewerkt:
goedendag

ik ben nieuw hier ik heb een de eerst zino en deed t altijd naar behoren maar na vandaag opeens krijg ik geen vebinding meer ( usb not connected???) hij deed t en na 10 minuten ergens anders te willen vliegen deed die t niet meer? de controller blijft zoeken ?

ik heb geen updates gedaan ( en de controller ook niet omdat ik dat niet geheel snap )

bed
 
ikdenkdatjeusbpoortopdecontrollerstukis
 
ik gaat het morgen proberen met een andere kabel ( dus android phone van collega )

is er iemand in de buurt van rotterdam die kan updaten ? alles ? ik ben geen techneut namelijk en het moet bij mij gewoon werken hahaha

de winkel in gouda doet het niet?

de controller zoals op internet staat heb ik geen verstand van ?
 
Usb poort stuk? Ja dat kan.
Maar check vooral ook of (rubbertjes van) de telefoonhouder niet per ongeluk tegen de knopjes van de telefoon drukt. Ik heb er ook last van gehad.
Daarnaast haal ik mijn telefoon als regel ook uit het hoesje en zet hem in vliegtuigmodus voor ik ga vliegen.
 
Hallo, ik heb een hubsan zino.

Ik vind de camera beetje wazig en onscherp en heb gezien dat dat anders word met de filmware versie it v0.3.6

Ik heb nu de versie it v0.4.6 en heb deze geprobeerd te updaten naar de 0.3.6 versie. Ik fomateer me sd kaartje, doe de 2 bestanden erop zetten van de officieele site en stop hem in de drone en doe hem dan aan maar het lampje bij gewoon rood en knippert of update niet.

Doe ik iets fout? Want ik wil het beeld graag scherp hebben voor de vakantie.

Met vriendelijke groet,
Lowey.