Hubsan Zino Mini Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Nou, hij komt er eindelijk aan:

Hubsan ship.png
 
Spannend! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, vooral ook in vergelijking met de Fimi!
 
De drone is eindelijk op voorraad bij de Hubsan winkel. Nu: wat zal ik kiezen? De mini2 of de zino pro?
 
Nu: wat zal ik kiezen? De mini2 of de zino pro?
Twee totaal verschillende drones. Wil je huis tuin en keukenshots maken zou ik zeggen de mini2. Stel je meer eisen mogelijkheden en betere video kwaliteit zonder twijfel de Zino Mini Pro. Ga maar na: De Hubsan heeft een 1/1.3 inch beeldsensor, ruim 3x de oppervlakte van de Mini2 welke slechts beschikt over een 1/2.3 inch beeldsensor. Dit komt de beeldkwaliteit ten goede. Daarnaast ondersteund de Hubsan HDR en maakt gebruik van [enkel!!] de HEVC H.265 codec. Daarnaast schiet de Hubsan Zino Mini Pro ook nog eens in 200 Mbps.
Ook kan je met de Hubsan Zino Mini Pro in LOG filmen. Dan hebben we het nog niet gehad over de obstakeldetectie en tracking mogelijkheden plus een langere vliegtijd. Weet je raad met de features van de Hubsan Zino Mini Pro, dan is de keuze eenvoudig. Als ervaringsdeskundige [ik heb de Zino Mini Pro 2 maanden in mijn bezit], kan ik je nog twee dingen adviseren:
- Filmen in de 200 Mbps modus vreet geheugen, laat de 64Gb versie links liggen en ga voor de 128 Gb versie.
- Aangezien de Hubsan Zino Mini Pro enkel in HEVC H.265 filmt, heb je een stevige PC en software nodig die H265 ondersteund, zeker iets om rekening mee te houden.

Kortom: De Hubsan Zino Mini Pro is vele malen geavanceerder [lees gebruksonvriendelijker] dan een Mini2, je moet er wel mee om leren gaan.

Hubsan levert overigens nog 2 varianten: De Hubsan Mini SE en de Hubsan Zino Mini. Waarbij de Mini SE vergelijkbaar is met de DJI Mini2[ kleinere camera [1/2.6 inch], geen obstakel detectie] De Zino Mini is als de Pro, dus met grotere camera 1/1.3 inch, maar zonder obstakeldetectie.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben beginner, maar een redelijk veeleisende fotograaf. Kan makkelijk 3 uur wachten op een plek voordat de lichtomstandigheden optimaal zijn voor een serie opnamen. Kan met Japanse camera's omgaan met ondoorgrondelijke menu's - enben dus redelijk geduldig en vasthoudend

Mijn zorg is: ik ben een beginner, en motoriek is die van een tuinhek. Heb ik dan een gegarandeerde crash of zitten er genoeg hulpsystemen in die mijn onhandigheid compenseren? Ik wil het gebruiken om mijn foto hobby een extra dimensie te geven. Dus: erop uit trekken, op lokatie loeren en dan voorbereiden en dan de lucht in. Of op vakantie naar een vervallen landhuis of kasteel gaan en op m'n gemakkie het object opnemen.

Tweede vraag: kwaliteit en ondersteuning. Zonder stabiele software ben je dood met zo'n ding. Hoe is Hubsan op dat vlak?
 
Check deze toch ook maar even... In de Hubsan zitten toch een paar storende elementen. Steeds een blauwige zweem > witbalans? En ook moet je eens kijken in het clipje met de huisjes in de verte > zo een rolling? shutter? fout.
 
In de Hubsan zitten toch een paar storende elementen
Klopt, zeker een product wat net op de markt is kom je dit soort dingen tegen. De "jitter" had ik ook last van in de eerste weken. Dit is inmiddels opgelost in één van de firmware updates.