Hubsan501s

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

gijs1

Active Member
Lid geworden
4 mei 2017
Berichten
270
Waarderingsscore
30
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
harderwijk
Vandaag eerste vlucht gemaakt met een hubsan 501s.

Deze drone beviel me heel goed hele goede vlieg eigenschappen
Hele stabile drone stond aardig veel wind maar had daar geen moeite mee. De video kwalitijd is best goed algemene indruk zeer tevreden makkelijk te vliegen drone goed voor beginners en gevorderden. Heeft gps en altetude mode return to home en folow my en manuel best uitgebreide drone voor een zeer nette prijs.

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Valt tegen he? 5 minuten fietsen en op een plek vliegen waar het wel mag. Harderwijk (ik dacht het Dolfinarium te herkennen) ligt midden tussen prima drone gebied. Waarom nou?


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Wat mij betreft mag dit filmpje eraf.:(
 
De reden is, dat in de richtlijnen van dit forum staat, je aan de Wet te houden.
upload_2017-8-30_13-47-29.png

In het filmpje is duidelijk te zien, dat je je niet aan de regels houd.
Dus wat mij betreft hoort zo'n filmpje dan ook niet op dit forum..
 
  • Leuk
Waarderingen: gijs1
Misschien heb je wel beetje gelijk en licht dit filmpje wel aardig op de grens wat wel en niet kan nieuw filmpje komt er aan


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Heb het verwijdert nieuw filmpje word geüpload


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Klik hieronder eens bij Nuttige links op "Vlieg je drone veilig" en kijk daar eens rond.
 
Wat was hier dan niet veilig aan? De vlucht was boven een heel groot parkeerterrein er liepen geen mensen en de Hubsan 501s is super betrouwbaar. Als je het filmpje goed had bestudeerd had je gezien dat de weg vermeden werd. Er zijn veel merken drone's waar ik geen eens over de hei mee zou willen vliegen omtrent het neerstort gevaar wat zou in houden dat je Lipo in de brand kan vliegen en hier mee de hei ook wat is dus veilig vliegen ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Gijs.

Je mag niet boven bebouwing, mensen en wegen vliegen.

Misschien vloog je boven een parkeerplaats, maar op de video zag het er toch uit alsof je boven de bebouwde kom vloog. Daarbij heb je het zelf niet in de hand of er, nadat je de lucht in bent gegaan, als nog mensen of auto's het terrein op komen. Dat lijkt me ook niet onwaarschijnlijk binnen de bebouwde kom.

Naast dat het niet mag, is het gewoon onverstandig. Bij incidenten, ongelukken en onverantwoord gebruik van drones, zal onze overheid daar op reageren met het nog strenger maken van de reeds bestaande regels. Waardoor we straks alleen nog maar ver buiten de Randstad aan de Duitse grens op 5 meter hoogte mogen vliegen, bij wijze van spreken.
 
Hoi Gijs.

Je mag niet boven bebouwing, mensen en wegen vliegen.

Misschien vloog je boven een parkeerplaats, maar op de video zag het er toch uit alsof je boven de bebouwde kom vloog. Daarbij heb je het zelf niet in de hand of er, nadat je de lucht in bent gegaan, als nog mensen of auto's het terrein op komen. Dat lijkt me ook niet onwaarschijnlijk binnen de bebouwde kom.

Naast dat het niet mag, is het gewoon onverstandig. Bij incidenten, ongelukken en onverantwoord gebruik van drones, zal onze overheid daar op reageren met het nog strenger maken van de reeds bestaande regels. Waardoor we straks alleen nog maar ver buiten de Randstad aan de Duitse grens op 5 meter hoogte mogen vliegen, bij wijze van spreken.

Heeft de overheid niet een beetje gelijk, het is alleen heel jammer dat ze niet naar de technische kant van een drone kijken. Er is te veel troep op de markt . Aan de techniek die er in zit zouden ze verplichtingen moeten stellen . Wat ik probeerde hier te vertellen dat de Hubsan 501 een betaalbare hele veilige drone is en zeker voor de beginner


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Of de overheid gelijk heeft is een andere discussie. Ze doen het eenmaal op deze (gemakkelijke) wijze. Zijn er veel ongelukken op de weg en onverantwoord rijgedrag, hup de verkeersregels strenger, verkeersborden erbij, etc. Ook al worden auto's technisch veiliger, de regels worden zelden soepeler.

Jouw voorstel om bepaalde technieken te verplichten gaat weer ten koste van hobbyisten die aan zelfbouw doen of gewoon niet willen betalen voor (dure) technieken. Voor de veiligheid ben ik van mening dat je beter uit de buurt kan blijven van incident gevoelige plekken, dan dat je techniek gaat verplichten en daar op gaat vertrouwen. Ook met goedkope drones hoef je geen ongelukken te krijgen/veroorzaken, als je maar verstandig vliegt.
 
...Ook met goedkope drones hoef je geen ongelukken te krijgen/veroorzaken, als je maar verstandig vliegt.
Ik zou het zelfs andersom willen stellen: een "dure" drone vol met technische snufjes is nog lang geen garantie dat er niks faalt. En dat is bedoeld als understatement.

Ik zal m hier dan ook nog maar eens posten:
Dat doet ie anders nooit!
Die van mij niet, want ik heb een goede gekocht.
Ik heb heel veel ervaring.
Met gezond verstand gebeuren zulke dingen niet.
Anderen doen het ook.
Ik heb dat al zo vaak gedaan. Het ging nooit fout.
Ik val er niemand mee lastig.
Ik vlieg niet zo hoog.
Zie je wel. Hij deed dat ook en het ging goed.

En toch gebeurt het.

(Sportvliegtuigen houden zich ook niet aan de regels, dus hoeven drones dat ook niet.)



In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik zou het zelfs andersom willen stellen: een "dure" drone vol met technische snufjes is nog lang geen garantie dat er niks faalt.
Dat bedoelde ik ook te zeggen met: dan dat je techniek gaat verplichten en daar op gaat vertrouwen
Zoals je zegt, er kan altijd nog iets (of iemand) falen.
 
Voor de duidelijkheid hier artikel 2 van de wetgeving

Amateurs:
Op dit moment is de regeling Modelvliegtuigen van toepassing. Je moet altijd direct de drone kunnen zien vanaf de plaats van besturing.
Daarnaast mag je volgens artikel 2 van deze wet niet:

vliegen boven bebouwing;
vliegen boven mensenmenigten;
vliegen boven wegen waar auto’s mogen rijden, met uitzondering van 30 km zones binnen de bebouwde kom en 60 km gebieden buiten de bebouwde kom;
vliegen boven spoorlijnen;
vliegen binnen een straal van 3 km van civiele- en militaire luchthavens;
hoger dan 300 meter boven de grond of een object vliegen;
‘s nachts vliegen.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
...en niet in gecontroleerd luchtruim (of andersom: alleen in luchtruim klasse G)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie