- Lid geworden
- 4 jul 2016
- Waarderingsscore
- 3.278
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 48
- Website
- www.dronewatch.nl
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft vandaag een bestand beschikbaar gesteld waarin alle huidige Nederlandse no-flyzones en zones met waarschuwingen opgenomen zijn. Het betreffende bestand (601 kilobyte) is in het zogenaamde JSON-formaat, en zou ingelezen moeten kunnen worden door actuele drones met een C1, C2 of C3-label. Het vervangt de geozones zoals de fabrikant die heeft ingesteld. (hier vind je meer achtergrondinfo)
Ik heb net geprobeerd om het bestand te importeren op de DJI RC Pro van mijn Mavic 3 Pro. Die heeft de mogelijkheid om een microSD kaart te plaatsen, met daarop het bestand. Ik heb de meest recente versie van DJI Fly geïnstalleerd. Helaas krijg ik een foutmelding: 'Unable to process JSON file'. De vraag is nu of IenW het bestand wel getest heeft op actuele modellen, of dat ik iets verkeerd doe.
De route is: DJI Fly - Go fly - Instellingenmenu (icoon met 3 puntjes) - About - Import from Files (onder FlySafe Data)
Wie wil ook even mee testen?

Ik heb net geprobeerd om het bestand te importeren op de DJI RC Pro van mijn Mavic 3 Pro. Die heeft de mogelijkheid om een microSD kaart te plaatsen, met daarop het bestand. Ik heb de meest recente versie van DJI Fly geïnstalleerd. Helaas krijg ik een foutmelding: 'Unable to process JSON file'. De vraag is nu of IenW het bestand wel getest heeft op actuele modellen, of dat ik iets verkeerd doe.
De route is: DJI Fly - Go fly - Instellingenmenu (icoon met 3 puntjes) - About - Import from Files (onder FlySafe Data)
Wie wil ook even mee testen?

Laatst bewerkt: