IJszeilen bij de Oostvaardersplassen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Rakker86

New Member
Lid geworden
30 apr 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
9
Punten
3
Leeftijd
43
Locatie
Lelystad
Voor de liefhebber!

Gefilmd met de DJI Mini 2. Eerste beelden zijn geschoten in ISO 400/800 met een Shuttertijd van 1/50. Later in de film heb ik de ISO op 100 gezet.

Ik merk dat ik het lastig vind om de beelden supersmooth te laten lopen. Het stottert hier en daar een beetje. Ik heb al wat tips gehad om dit te verbeteren zoals Optimized Media en Render Cache. Meer tips zijn altijd welkom!

Groet Ray

 
Het stottert hier en daar een beetje.
De sluitertijd stel je in op het dubbele van de framerate, als je die op 50 hebt staan...neem je dan op in 25 FPS ?

Edit:
Ik zie dat je op 24FPS filmt, dat stamt nog uit de tijd van de filmrollen. Zet je drone gewoon op 4K30 en je shutter op 1/60 dan moet het goed gaan. ISO gewoon op 100 laten staan, leuk dat de instelling erop zit maar de mini kan er toch niks mee. EV waarde even wat opkrikken want het is erg donker Daarnaast zorg je dat de timeline framerate gelijk is aan de framerates waarmee je opgenomen hebt. dit moet je doen voordat je je project op de timeline sleept. [instellen door tandwieltje rechts onderin resolve].

shutterspeed.png
 
Laatst bewerkt:
De sluitertijd stel je in op het dubbele van de framerate, als je die op 50 hebt staan...neem je dan op in 25 FPS ?

Edit:
Ik zie dat je op 24FPS filmt, dat stamt nog uit de tijd van de filmrollen. Zet je drone gewoon op 4K30 en je shutter op 1/60 dan moet het goed gaan. ISO gewoon op 100 laten staan, leuk dat de instelling erop zit maar de mini kan er toch niks mee. EV waarde even wat opkrikken want het is erg donker Daarnaast zorg je dat de timeline framerate gelijk is aan de framerates waarmee je opgenomen hebt. dit moet je doen voordat je je project op de timeline sleept. [instellen door tandwieltje rechts onderin resolve].

Bekijk bijlage 2388
Altijd handig tip, bedankt ga het ook proberen op deze manier
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee