ILT verstrekt eerste vergunning voor dronevluchten boven dichtbevolkt gebied

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
ILT verstrekt eerste vergunning voor dronevluchten boven dichtbevolkt gebied

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft voor het eerst een exploitatievergunning afgegeven voor het uitvoeren van dronevluchten boven dichtbevolkt gebied. Dit onder voorwaarde dat de drone is voorzien van een gecertificeerde noodparachute. Het overvlogen grondgebied hoeft dan niet meer afgezet te worden. De vergunningaanvraag werd begeleid door Drone Flight Company.

Lees verder
 
ILT verstrekt eerste vergunning voor dronevluchten boven dichtbevolkt gebied
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft voor het eerst een exploitatievergunning afgegeven voor het uitvoeren van dronevluchten boven dichtbevolkt gebied. Dit onder voorwaarde dat de drone is voorzien van een gecertificeerde noodparachute. Het overvlogen grondgebied hoeft dan niet meer afgezet te worden. De vergunningaanvraag werd begeleid door Drone Flight Company.

Lees verder
Ik kijk er te simpel naar, ik weet het. Maar je kunt toch ook als regel stellen dat je geen drone zwaarder dan 250 gr boven dichtbevolkt gebied mag laten vliegen?
 
Ik kijk er te simpel naar, ik weet het. Maar je kunt toch ook als regel stellen dat je geen drone zwaarder dan 250 gr boven dichtbevolkt gebied mag laten vliegen?
Maar het punt is nu dat dit voor sommige partijen wel wenselijk is. Niet alleen voor zwaardere inspectiedrones, maar denk ook aan medische bezorgdrones. Dan moet je dus iets verzinnen om dat legaal en veilig te kunnen doen.
 
Sorry maar ik snap die usecases niet zo. Medische bezorgdrones? We hebben toch geen afgelegen gebieden waar de malaria plotseling opsteekt? Hoe zie je dat voor je? En in welk scenario? Ik heb soms het idee dat de industrie erg aan het influencen is zodat de beleidsmakers vanzelf wel een reden verzinnen om er beleid van te bakken.

Inspectiedrones snap ik maar dat hoeven toch geen jongens van 25kg te zijn?
 
Sorry maar ik snap die usecases niet zo. Medische bezorgdrones? We hebben toch geen afgelegen gebieden waar de malaria plotseling opsteekt? Hoe zie je dat voor je? En in welk scenario? Ik heb soms het idee dat de industrie erg aan het influencen is zodat de beleidsmakers vanzelf wel een reden verzinnen om er beleid van te bakken.

Inspectiedrones snap ik maar dat hoeven toch geen jongens van 25kg te zijn?
Voor de toepassing van medische bezorgdrones wordt juist gedacht aan transporten boven de stedelijke omgeving, die steeds drukker wordt. Denk aan donorbloed, bepaalde specialistische medicatie, of zelfs organen. Ik heb vandaag nog een presentatie bijgewoond en ik geloof wel dat er use cases zijn waarbij drones een ideale oplossing vormen voor dergelijke transporten.

Verder weegt een DJI M300, de meest populaire inspectiedrone van dit moment, toch echt wel een paar kilo teveel om te kunnen gebruiken in de Open categorie... Het gaat om drones van een paar kilo, niet per se zwaarder dan 25 kg.
 
Ik ben er wel een voorstander van ,op deze weize eventuele schade te beperken , een vertraagde noodlanding is minder schade en bij inspecties komt het wel aan op de beheersing en kundigheid van de bestuurder,en in het ergste hopen dat de shutte snel genoeg opend