Indoor, beter met Inspire 1 pro of met P4A

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mediapix

New Member
Lid geworden
11 mrt 2018
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
61
Locatie
Tolkamer
beste allemaal, ik ga binnenkort foto's maken in een fabriekshal. 7 meter hoogte..... Zal ik de Inspire 1 pro of de Phantom 4A in atti-mode gebruiken? Wie heeft ervaring?
 
Zit er veel staal in de constructie? Dan zou ik beide opties afraden. Kans op kompasproblemen is te groot bij beide drones.
 
en als ik de kompas opnieuw kan calibreren? kan ik het aan de kompaswaardes in de app aflezen?
 
Als daar sprake is van een staalconstructie in vloer en/of muren en dak heeft een kompascalibratie niet zoveel zin, want er kunnen overal afwijkingen optreden in het magnetisch veld. Ik zou het er niet op wagen, met beide drones niet. Als je het toch gaat doen zorg dan dat je flink wat afstand houdt van de muren en dat je prop guards monteert. En zorg dat je niet bij mensen of kwetsbare objecten in de buurt komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik lees veel over dit online, zie de opmerking dat atti-mode alle guidance systemen uit zet, dus ook kompas.... las het bij stalen tank inspecties.... daar vliegen ze in een volledig stalen omgeving.... kan ik de kompas dan niet uit zetten?
 
Probeer eerst buiten zoveel mogelijk het vliegen in Atti mode onder controle te hebben.

Voor binnen sowieso de Phantom 4.

Vlieggedrag in z'n algemeenheid is stabieler dan een Inspire 1, plus het feit dat de Phantom meer en betere Vision sensors heeft.
Je kunt proberen om gewoon in P-mode te vliegen met de ondersteuning van deze Vision sensors.
Uiteraard geldt voor de Vision sensors wel dat er genoeg licht, kleur en contrast nodig is voor met name de grond onder de drone.
Wees wel contineu alert, want mochten deze sensors het laten afweten, dan schakelt de drone zelf direct naar Atti mode.

Ook is de Phantom een stuk kleiner, wat je ruimte voor correcties vergroot en manoeuvreren makkelijker maakt.


Wat betreft het kompas.

Deze sensor is met name belangrijk voor buiten vliegen i.c.m. GPS.
De GPS functie werkt namelijk niet als de drone niet weet in welke richting de neus van de drone wijst.

Maar binnen is het dankzij de Vision sensors niet echt noodzakelijk dat het kompas perfect werkt.


edit:
In Atti mode zijn richting en positie niet langer gestabiliseerd (alleen houding(attitude;)) en hoogte).
Kompas, GPS en Vision Sensors staan uit (lees: sensor data wordt niet gebruikt).
Toch kan een Take Off worden geweigerd door een Compass Error.
Deze is soms vrij 'lokaal' door bijvoorbeeld metaal in de vloer/grond/bodem.
Het advies is dan ook om eerst eens de drone een tiental centimeter te verplaatsen.
Kompas kalibratie is zinloos en sterk af te raden.
Eventueel starten vanuit de hand (niet proberen met een Inspire! ;) ) is mogelijk als je durft, maar niet aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst buiten zoveel mogelijk het vliegen in Atti mode onder controle te hebben.

Voor binnen sowieso de Phantom 4.

Vlieggedrag in z'n algemeenheid is stabieler dan een Inspire 1, plus het feit dat de Phantom meer en betere Vision sensors heeft.
Je kunt proberen om gewoon in P-mode te vliegen met de ondersteuning van deze Vision sensors.
Uiteraard geldt voor de Vision sensors wel dat er genoeg licht, kleur en contrast nodig is voor met name de grond onder de drone.
Wees wel contineu alert, want mochten deze sensors het laten afweten, dan schakelt de drone zelf direct naar Atti mode.

Ook is de Phantom een stuk kleiner, wat je ruimte voor correcties vergroot en manoeuvreren makkelijker maakt.


Wat betreft het kompas.

Deze sensor is met name belangrijk voor buiten vliegen i.c.m. GPS.
De GPS functie werkt namelijk niet als de drone niet weet in welke richting de neus van de drone wijst.

Maar binnen is het dankzij de Vision sensors niet echt noodzakelijk dat het kompas perfect werkt.


edit:
In Atti mode zijn richting en positie niet langer gestabiliseerd (alleen houding(attitude;)) en hoogte).
Kompas, GPS en Vision Sensors staan uit (lees: sensor data wordt niet gebruikt).
Toch kan een Take Off worden geweigerd door een Compass Error.
Deze is soms vrij 'lokaal' door bijvoorbeeld metaal in de vloer/grond/bodem.
Het advies is dan ook om eerst eens de drone een tiental centimeter te verplaatsen.
Kompas kalibratie is zinloos en sterk af te raden.
Eventueel starten vanuit de hand (niet proberen met een Inspire! ;) ) is mogelijk als je durft, maar niet aan te raden.

Heel erg bedankt! Ik ga het voorzichtig proberen! groet Ronald